خبرگزاری کار ایران

داریوش مودبیان:

ایرانشهر به رونق بازار تئا‌تر كمك كرده است

کد خبر : ۲۷۹۶۰

گروه‌های نمایشی که در تماشاخانه ایرانشهر بروی صحنه می‌روند به سبب نوع قرارداد خود مجبورند بیشتر به جذب تماشاگر بیاندیشند که این امر خود منجر به رونق و گرم نگاه داشتن بازار تئا‌تر می‌شود.

ایلنا: داریوش مودبیان بازیگر سینما و تئا‌تر با اشاره به نوع قرارداد گروه‌های نمایشی در تماشاخانه ایرانشهر گفت: گروه‌های نمایشی بنا به نوع قراردادی که در این مجموعه دارند در صدد جذب هرچه بیشتر مخاطبان هستند که این امر خود منجر به رونق بازار و گیشه تئا‌تر می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ایرانشهر، مودبیان خاطرنشان کرد؛ مهم‌ترین اقدام در تئا‌تر، استقرار واقعی گروه‌های تئاتری است که افراد زیر نظر سرپرستان گروه، فعالیت داشته باشند اما امروز تالارهای نمایشی پذیرای اتفاقات تئاتری هستند و نه عمل نظاممند و اجتماعی تئاتری در یک جامعه فرهنگی.

بازیگر نمایش «دو آدم خجالتی» در ادامه افزود: گروه‌های نظام‌مند با انتخابی که دارند ارتباط خود با تالارهای نمایشی و مدیریت آن را تعریف می‌کنند بنابراین باید به دنبال نظاممند کردن نمایش همچون نظام پزشکی و نظام مهندسی بود که البته باید آن را مطالبه کنند و ضرورت تدوین آن نیز به وجود آید.

این مترجم ادامه داد: در نظام پزشکی نیز رابطه بین پزشک، پرستار، داروخانه و بیمار تعریف شده و اگر چنین اتفاقی در تئا‌تر بیفتد، تماشاگر هم بر اساس این نظام به تماشای تئاترخواهد رفت. در حالی که امروز تماشاگران به گونه‌ای کاملا اتفاقی به تماشای تئا‌تر می‌روند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نمایش‌های تماشاخانه ایرانشهر توانسته تماشاگران جدیدی را وارد سالن‌های تئاتری کند، توضیح داد: تماشاگر تئا‌تر تقریبا ثابت است ولی اینکه در چه مکانی به تماشای آن اثر می‌نشیند مهم است زیرا انتظار و برخورد تماشاگر نسبت به هر سالن و مجموعه فرهنگی و هنری متفاوت است.

مودبیان در پایان خاطرنشان کرد: گروه‌های نمایشی که در تماشاخانه ایرانشهر بروی صحنه می‌روند به سبب نوع قرارداد خود مجبورند بیشتر به جذب تماشاگر بیاندیشند که این امر خود منجر به رونق و گرم نگاه داشتن بازار تئا‌تر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز