خبرگزاری کار ایران

منبتی مدیرعامل مؤسسه تصویر شهر:

عباسیان با شور جوانی و تجربه‌اش می‌تواند تعامل خوبی در سینِما ایجاد کند

کد خبر : ۲۹۹۴۹

جشنواره فجر تنها جشنواره بین المللی است که از طریق آن سینمای ما به کشورهای دیگر معرفی می‌شود و باعث رونق و شکوفایی کشور است.

مدیرعامل موسسه تصویر شهر با استقبال از طرح عباسیان دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای اکران دیجیتال فیلم‌های جشنواره و با بیان اینکه اکران دیجیتال بسیار خوب است گفت: دیجیتال هزینه‌های پس از تولید را پایین می‌آورد و باعث می‌شود کیفیت مطلوبی را شاهد باشیم ضمن اینکه هزینه‌های این بخش کاهش پیدا می‌کند که این کاهش باعث می‌شود سینما‌ها رونق بیشتری پیدا کنند از سوی دیگر بحث کپی فیلم‌ها تقریبا از نظر امنیتی وضعیت بهتری پیدا می‌کند.


به گزارش  ایلنا به نقل از روابط عمومی سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر وی یادآور شد: جشنواره فجر تنها جشنواره بین المللی است که از طریق آن سینمای ما به کشورهای دیگر معرفی می‌شود و باعث رونق و شکوفایی کشور است. این جشنواره قطعا در جهت معرفی سینمای ایران نقش اساسی و اول را دارد.
وی همچنین خاطرنشان ساخت: آقای عباسیان با آن شور جوانی که دارند و تجربه‌ای که در موسسه رسانه‌های تصویری و سوابق قبلیشان دیدیم بتوانند تعامل خوبی برقرار کنند و نگاه اصلی جشنواره را که نگاهی به فیلم‌هایی با موضوع انقلاب اسلامی است را در جشنواره پررنگ‌تر و بارونق بیشتری ببینیم.
سیدهادی منبتی معتقد است: مهم‌ترین اولویت در همه دوره‌های جشنواره فیلم فجر تولید فیلم‌هایی که نمایانگر شناساندن چهره انقلاب اسلامی است باشد و بتواند در این جشنواره نمود بیشتری پیدا کند.
وی در ادامه افزود: خط و دیدگاه جشنواره و جوایزی که تعلق می‌گیرد باید به گونه‌ای باشد که فیلم‌هایی از این دست را که به معرفی انقلاب و ایران اسلامی می‌پردازد در اولویت قرار گیرد.
مدیرعامل موسسه تصویر شهر معتقد است متاسفانه جشنواره فیلم فجر در طول سی سالی که برگزار شده به هدف اصلی خود نگاه جدی نداشته و به علت تغییرات مدیریت جشنواره در ادوار مختلف استرتژی و نگاه جدی به هدف اصلی‌اش نشده است امیدوارم امسال به این نکته توجه شود و حداقل آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی مورد توجه هیات انتخاب و داوری قرار گیرد و فیلم‌هایی که این نگاه را ترویج می‌کنند در اولویت نگاه این جشنواره باشد.
وی با بیان اینکه این جشنواره بین المللی است و یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن بخش بین الملل می‌باشد گفت: قاعدتا فیلم‌های روز جهان باید در این بخش به نمایش درآید اما متاسفانه تا به امروز آن طور که هدف جشنواره‌های بین المللی است نشان داده نشده است.
منبتی همچنین خاطرنشان کرد: اگر فیلم‌های روز دنیا با انتخاب جشنواره نمایش داده شود باعث رونق سینمای داخلی می‌شود چون سطح کیفی فیلم‌های داخلی را مردم با آن‌ها مقایسه می‌کنند زیرا از نظر سطح کیفی چیزی از فیلم‌های روز جهان کم نداریم و اگر فیلم‌های ما در محک مقایسه قرار گیرد باعث می‌شود فیلمساز‌ها به ضعف‌ها توجه کنند و فیلم‌هایی در سطح و تراز بین المللی تولید کنند.
به اعتقاد وی نمایش فیلم‌های روز دنیا در جشنواره فرصت طلایی برای فیلمساز‌ها است.
وی با بیان اینکه بازار فیلم جشنواره در طول این سال‌ها ضعیف عمل کرده است گفت: متاسفانه بازار فیلم جشنواره در حد و اندازه جشنواره‌های بین المللی نبوده به این دلیل که تاثیر آن را در رونق جهانی ندیدیم زیرا وقتی بازار فیلم برگزار می‌شود فیلمسازان ایران باید بتوانند فیلم‌های مناسبی را از خارج بگیرند ضمن اینکه در جهت معرفی فیلم‌های ایرانی به تهیه کنندگان خارجی یا عقد قرارداد فیلم‌های مشترک داشته باشیم که متاسفانه در این چند دوره شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه نبوده‌ایم.
منبتی با بیان اینکه برگزاری همزمان جشنواره در تهران و شهرستان‌ها را باید به فال نیک گرفت، افزود: یکی از مشکلات ما در صنعت سینما این است که تهران مرکز همه چی شده است و شهرستان‌ها از این موضوع بی‌نصیب مانده‌اند در حالیکه بسیاری از شهرستان‌ها علاقمند هستند تا فیلم‌های جشنواره را در زمان خود ببیند و آنهایی که به سینما علاقمند هستند متحمل هزینه‌های زیادی می‌شوند و به تهران می‌آیند تا این فیلم‌ها را ببینند لذا در کلان شهر‌ها برگزاری جشنواره به خصوص بخش سینمای ایران برای شهرستان‌ها می‌تواند دل بسیاری از علاقمندان سینما را اقناع کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز