خبرگزاری کار ایران

كوروش سلیمانی:

دوربین تلفن همراه بی‌رحم ترین رسانه عصر حاضر است

asdasd
کد خبر : ۳۱۶۹۹

سلیمانی: اساتید علم ارتباطات تلفن همراه را رسانه‌ای جدید می‌دانند، از دید من این رسانه یکی از تاثیرگذارترین جدی‌ترین و بیرحم‌ترین رسانه‌های امروز است که تاثیرش را در جوامع می‌بینیم.

ایلنا: کورش سلیمانی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون کشور معتقد است دوربین قلمی است که هنرمند با آن اندیشه‌های خود را ثبت می‌کند و در این میان دوربین‌های تلفن همراه تاثیرگذارترین، جدی‌ترین و بیرحم‌ترین رسانه هنری عصر حاضر به شمار می‌روند که همه روزه تاثیرات آن را مشاهده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کورش سلیمانی با بیان این مطلب در حاشیه برگزاری کارگاه‌های آموزشی اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران، گفت: باید بدانیم که پیشرفت‌های دنیای دیجیتال در عصر حاضر همچون یک انقلاب گوتنبرگی‌ تازه، عرصه رسانه و ارتباطات را دگرگون کرده‌اند. بعد از اینکه دنیای دیجیتال وارد پیکار عرصه ارتباطات و گفت و گوی بین فرهنگ‌ها شد اتفاقات تاثیرگذار و خوبی در جوامع به وقوع پیوست.

وی با اشاره به فراگیری رسانه‌ای همچون تلفن همراه، گفت: همان طور که در اینترنت امکان خوانده شدن یک متن برای هزاران نفر فراهم می‌شود؛ امکانی که در اختیار هزاران شاعر پیش از این نبوده، یک تصویر در تلفن‌های همراه را میلیون‌ها نفر می‌بینند که شاید آرزوی بسیاری از فیلم سازان پیش از این بوده است.

وی درخصوص اهمیت تصاویر و فیلم‌های موبایلی، تصریح کرد: اساتید علم ارتباطات تلفن همراه را رسانه‌ای جدید می‌دانند، از دید من این رسانه یکی از تاثیرگذارترین جدی‌ترین و بیرحم‌ترین رسانه‌های امروز است که تاثیرش را در جوامع می‌بینیم.

این کارشناس هنری در ارزیابی کارگاه‌های آموزشی جشنواره فیلم و عکس همراه تهران، بیان كرد: به نظر من طرح قابل توجهی است. استادی که برای آن انتخاب شده نیز بسیار مناسب است. در سطح خوب و کاربردی و جذاب برای دانشجویان تدریس می‌کنند. نکته‌ای که اسکویی در این کارگاه‌ها به آن اشاره می‌کند و فکر می‌کنم نیت جشنواره نیز باشد، شیوه درست استفاده از موبایل است. اینکه چطور از آن به عنوان یک ابزار، خوب استفاده کنیم. این آموزش‌ها باعث می‌شود هم جشنواره مخاطبان بیشتری داشته باشد و هم آثار رسیده به آن با کیفیت بهتر تولید شود.

وی دوربین را قلمی دانست که با هنرمند با آن می‌نویسد و تذکر داد: همان طور که این قلم میلیون‌ها برابر شده و در اختیار عموم قرار گرفته، نباید آثار هنری همان اندازه که سهل‌الوصول شده‌اند سهل‌الوقوع باشند. به دوستانی که برای جشنواره فیلم می‌سازند یاد آور می‌شوم که همان پروسه‌ای را که فیلم‌سازان بزرگ برای ساخت فیلم؛ از ایده پردازی و طرح گرفته تا تدوین، پشت سر می‌گذارند باید در این آثار هم وجود داشته باشد تا اثری قابل توجه تولید شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز