خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای به شاه‌آبادی:

سعید شاپوری به اخذ مالیات چند باره از هنرمندان تئا‌تر اعتراض كرد

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۰۶

برخلاف موازینی كه برایمان تبیین شده، اداره دارایی و کد۰۷ آنکه مأمور وصول مالیات از هنرمندان است، نه تنها از قرارداد اجرای نمایش‌هایی که طبق قانون، مشمول معافیت هستند مالیات می‌گیرند؛ بلکه به اجحاف و بی عدالتی از نمایشی هم که در سال ۱۳۸۵ اجرا کرده و «۵%مالیات آن نیز از مبلغ قراردادمان کسرشده، به زور و تهدید، مالیات آن را دوباره، همراه با اخذ جریمه و دیرکرد طلب می‌کنند.

ایلنا: سعید شاپوری(نویسنده و کارگردان) در نامه سرگشاده‌ای نسبت به اجحافی که در حق وی شده بود؛ اعتراض کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی خانه تئا‌تر، در این نامه که برای هیات مدیره خانه تئا‌تر نیز رونوشت شده، سعید شاپوری نسبت به وضعیت اخذ مالیات چند باره از هنرمندان تئا‌تر اعتراض کرده است.
شاپوری در بخشی از نامه خود نوشته است: به شرح زیر است:

هدف از نگارش این نامه فقط تذکر است تا اگر در روز حسابی که اعمال همه به مثقال سنجیده می‌شود؛ خواستید جوابگوی عملکردتان باشید؛ بدانید در ایامی که سیاهپوش عزای بزرگواری هستید که «ندای هل من ناصر ینصرنی»‌اش بی‌جواب ماند، به یکی از کسانی که در زیرمجموعهٔ تحت اداره‌یِ شما کار می‌کرد، اجحاف و حتی ظلم می‌شود اما عاملان شما، به خود زحمت نمی‌دهند حتی دقایقی وقت بگذارند و پرونده‌ها را جستجو کنند تا رفع بی‌عدالتی شود.

در این نامه آمده است:
گله‌ام این است که برخلاف موازینی که حداقل ازسوی مسئولین مرکزهنرهای نمایشی و انجمن نمایش برایمان تبیین شده بود، اداره دارایی و کد۰۷ آنکه مأمور وصول مالیات از هنرمندان است، نه تنها از قرارداد اجرای نمایش‌هایی که طبق قانون، (دربوق وکرنا دمیده می‌شد) مشمول معافیت هستند مالیات می‌گیرند؛ بلکه به اجحاف و بی عدالتی از نمایشی هم که در سال ۱۳۸۵ اجرا کرده و طبیعتا «۵%مالیات آن نیز از مبلغ قراردادمان کسرشده، به زور و تهدید، مالیات آن را دوباره، همراه با اخذ جریمه و دیرکرد طلب می‌کنند.
به جز عملکرد کد۰۷دارایی، که علیرغم ظلم عیان، ظاهرا» به دلیل زورشان، گردنمان نزد آنان باید نازک تراز مو باشد و ارتباطی مستقیم به شما ندارد، براساس شنیده‌ها انجمن نمایش در سال ۱۳۸۵مالیاتی که از اینجانب دریافت کرده‌اند را به حساب دارایی واریز نکرده و سرنوشت آن معلوم نیست. بنابراین بنده برای رفع ابهام و اخذ مستندات، به ترتیب به رئیس انجمن نمایشِ شما نامه نوشتم، دوبار به دیدن مسئول مالی انجمنِ شما رفتم. رونوشت نامه را به شورای نظارت و ارزشیابیِ شمادادم و دوبار هم به خدمت مدیر تسویه حساب انجمن قبلی که ظاهرا «شما دیگر آن انجمن را انجمن خود نمی‌دانید رفتم. اما افسوس که بعداز حدود دوماه حتی یکی از مدیران و مسئولینِ تحت امرِ شما قدمی در راه حل این مشکل به ظاهــــر کوچک، اما فرقان عدل و بی‌عدالتی برنداشتند.
شاپوری نوشته است: جناب آقای معاون وزیر! ایمان دارم شما بهتر از من و خیلی‌های دیگر، خطبهٔ ۲۷ نهج البلاغه راخوانده و درک کرده‌اید، که امام دربارهٔ به تاراج رفتن خلخال آن زن یهودی چه فرموده است. پس اگر الان خدمتتان شکوه نامه می‌نویسم، گلهٔ من را به آن حساب بگیرید وگرنه از شما طلبی ندارم؛ هرچند حدود دوسال است که حتی گذشتن از جلوی تئا‌تر شهر و سالن‌های نمایشِ را مکروه می‌دانم، چه رسد آنکه امید به گشایشی از سوی شما و عواملتان داشته باشم؛ و خدا می‌داند چشمم به روزی است که این مهلتی که برای خدمت به خلق الله(دراین سمت) به شما داده‌اند به پایان برسد، بلکه عواملتان نیز عوض شوند تا دوباره بشود برای اجرای نمایشی اقدام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز