خبرگزاری کار ایران

در برنامه هفت سینمایی مطرح شد:

سینماگر از کنکور و دانشگاه بیرون نمی‌آید

کد خبر : ۳۲۰۲۳

اکثر کسانی که درباره فرهنگ انقلاب فیلم ساختند تجربی بودند و دوره ندیده بودند یا فرصت تحقیق نداشتند ما امروز نیاز داریم که این خلا پر شود.

ایلنا: وحیدی جلیلی معتقد است که بسیاری از فیممسازان در سینمای ایران فقط به سینما توجه دارند و به ایران توجه زیادی ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وحید جلیلی که در برنامه هفت سینمایی حاضر شده بود، با اشاره به وضعیت امروز سینمای ایران گفت: در سینمای ایران عده‌ای از سینماگران فقط به واژه سینما توجه دارند و ایران زیاد برایشان مهم نیست برای گروهی دیگر نیز ایران از ولیعصر تا تجریش معنا دارد.

جلیلی ادامه داد: بسیاری از کارگردانهای مهم ما کسانی نیستند که از مجامع دانشگاهی و کلاسیک بیرون آمده باشند بعضی مکانهای آموزشی مانند انجمن سینمای جوانان ایران نیز خیلی آبی به آسیاب سینمای انقلاب اسلامی نریخته است هرچند شمقدری می‌گویدکه 100000 سینماگر پرورش داده است البته کارهایی در این انجمن صورت گرفته است اما بیشتر کارها خودجوش بوده است.

دبیرشورای سیاستگذاری جشنواره فیلم عمار افزود: در این جشنواره 700 فیلم با موضوعات انقلاب اسلامی ساخته شد. اما فضای رسانه ای کشور حمایت زیادی نکردند در حالی که بسیاری از این فیلمها با استقبال خوبی در شهرستانها مواجه شد و و افرادی که فیلمها را نشان می دادند نه تنها پولی نگرفتند بلکه از جیب خود هزینه کرده اند.

نادر طالب زاده نیز با اشاره به اهداف جشنواره فیلم عمار گفت: اگر تاریخ انقلاب اسلامی و جنگ نرم و نقد درون گفتمانی در جشنواره های دیگر بود این جشنواره برگزار نمی شد و دلیلی دیگر برگزاری این جشنوراه این است که تحولاتی که در سالهای اخیر در کشور رخ داده؛ در سینمای سالهای اخیر دیده نشده است.

وی با ابراز تاسف از کم توجهی سینماگران به انقلاب اسلامی گفت: اکثر کسانی که درباره فرهنگ انقلاب فیلم ساختند تجربی بودند و دوره ندیده بودند و یا فرصت تحقیق نداشتند ما امروز نیاز داریم که این خلا پر شود.

طالب زاده با اشاره به ضعف سینمای داستانی در حوزه روایت انقلاب گفت: در سینمای داستانی ما آدم تربیت نکردیم و گزینش نکردیم و یکی از معضلات بزرگ سینمای انقلاب این است که کادرسازی و تربیت نیرو در این زمینه صورت نگرفته است.

وی با انتقاد از نظام آموزشی گفت: هیچ هنرمند بزرگی از کنکور و دانشگاه بیرون نیامده است بلکه هنرمند بزرگ از مطالعه زیاد رشد کرده است. امروز با این هجمه زیاد ما نیاز به نوآوری داریم.

طالب زاده با اشاره به آینده جشنواره فیلم عمار گفت: جشنواره فیلم عمار به بن بست نمی خورد زیرا انقلاب اسلامی به بن بست نمی خورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز