خبرگزاری کار ایران

اعتراض هنرمندان تئاتر به اداره مالیات ادامه دارد/۲

دریافت مالیات دوباره از هنرمندان ظلم مضاعف است

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۱۴

هیچکس ازجمله مرکزهنرهای نمایشی یا اداره مالیات در این زمینه پاسخگو نیست؛ به انجمن هم مراجعه کردم آنها هم پاسخ دادند که به ما ارتباط ندارد.

ایلنا: سیدعظیم موسوی(کارگردان نمایش «سیاست خواجه») اخذ مالیات مجدد از کارگردانان را ظلمی مضاعف خواند و به آن اعتراض کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این کارگردان تئاتر در همین رابطه، توضیح داد: پیش از این قرار شده بود هنرمندان برای پرداخت مالیات از 5درصد معافیت مالیاتی برخوردار باشند. درحالیکه هم آن پنج درصد را از ما دریافت می‌کنند و هم درصدی از مبلغ کل قرارداد شامل مالیات می‌شود.

وی ادامه داد: اداره مالیات سال 89 برای من 14میلیون تومان جریمه مالیاتی درنظر گرفت، درحالیکه من تنها به عنوان رابطی میان مرکزهنرهای نمایشی و هنرمندان برای پرداخت مستمزدشان بودم و هیچ نفعی از محل میزان مبلغی که از مرکز دریافت کردم؛ نداشتم.

موسوی همچنین بر لزوم پی‌گیری جدی این مسئله تاکید کرد و گفت: وقتی برای مسئولان اداره مالیات شرح دادم قضیه از چه قرار است، پاسخ دادند این مسائل به ما ارتباطی ندارد.

وی افزود: در این ماجرا کارگردان ضرر مضاعفی متحمل می شود و هیچکس ازجمله مرکزهنرهای نمایشی یا اداره مالیات در این زمینه پاسخگو نیست؛ من به انجمن هم مراجعه کردم آنها هم پاسخ دادند که به ما ارتباط ندارد.

کارگردان نمایش «شب های واقعه» همچنین ضمن پاسخ به این سوال که مسئله چطور درحال پی‌گیری است، بیان کرد: خوشبختانه مسئولان خانه تئاتر و آقای راد فعالیت خوبی در این زمینه دارند و درحال اقدام برای حل این مشکل هستند. با این میزان دستمزد کمی که هنرمندان تئاتر دریافت می‌کنند و همچنین تورمی که شاهد آن هستیم کم شدن این مبلغ از کارگردان‌ها اصلا کار درستی نیست.

وی ادامه داد: طی مراجعاتی که برای پی‌گیری موضوع به اداره مالیات داشتم به من گفتند درخصوص معافیت مالیاتی هنرمندان شائبه‌ای برای هنرمندان پیش آمده و بحث معافیت مالیاتی آن‌ها صحت ندارد.

این هنرمند تئاتر در انتها با بیان اینکه قوانین در این زمینه پیچیده و مبهم است، گفت: ما وقتی با مرکزهنرهای نمایشی قرارداد امضا می‌کنیم از نظر حقوقی می‌شویم شرکت و اداره مالیات هم ما را می‌شناسد، درحالی که چنین نیست و ما تنها به عنوان افرادی هستیم که قرار است کار مرکز را در پرداخت دستمزد هنرمندان راحت کند. اما به هرحال آقای راد در قالب جریان صنفی پی‌گیر ماجرا هستند که امیدوارم به سرانجام برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز