خبرگزاری کار ایران

فریدون حسن‌پور:

سینمای زنده باعث پویایی جشنواره فیلم فجرمی شود

کد خبر : ۳۲۱۶۵

اگر این جشنواره پویا و زنده باشد، نشان از پویایی سینمای ایران دارد و آنچه مهم است اصل سینما است. سینما باید رو به جلو برود تا جشنواره جلوه‌گاه آن باشد و باید توجه داشت که اگر سینمایی نباشد.

ایلنا: فریدون حسن‌پور کارگردان سینمای درخصوص جشنواره فیلم فجر گفت: اگر هر سال تولیدات سینمایی ارزشمندی داشته باشیم‌، آن سال جشنواره رونق بیشتری می‌گیرد و این رونق باعث می‌شود تولیدات آثار سینمایی در سال بعد بهتر شود.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر؛ وی با بیان اینکه جشنواره و سینما باهم ارتباط ارگانیک دارند، افزود: سینمای زنده باعث پویایی جشنواره فیلم فجرمی شود و آنجاست که جشنواره وی‌ترین و آیینه سینمای کشور می‌شود. با نگاهی به دوره‌های قبل جشنواره متوجه خواهیم شد برخی سال‌ها شاهد چهار اثر متنوع و ارزشمند بودیم و در برخی سال‌ها هم چهار اثر کمتر می‌شد.
این کارگردان همچنین گفت: اگر این جشنواره پویا و زنده باشد، نشان از پویایی سینمای ایران دارد و آنچه مهم است اصل سینما است. سینما باید رو به جلو برود تا جشنواره جلوه‌گاه آن باشد و باید توجه داشت که اگر سینمایی نباشد جشنواره‌ای هم وجود نخواهد داشت بنابراین ما باید برای رشد سینمای ایران تلاش کنیم تا جشنواره بزرگتری داشته باشیم. جشنواره‌ای که بزرگ و زیبا شود خودبخود سبب تولیدات بزرگ‌تر و زیبا‌تر می‌شود.
کارگردان فیلم «من و زیبا» با بیان اینکه تنها راه رونق جشنواره‌، رونق تولیدات و آثار متنوع سینمایی توسط فیلمسازان سخت کوش سینما است، گفت: در شرایط کنونی می‌بینیم که بسیاری از فیلمسازان خلاق و با تجربه سه نسل قبل با آن همه آثار ارزشمند کمتر فعال هستند.
وی در مورد معضل مخاطب در سینمای ایران نیز گفت: امروزه شاهدیم سینما از مردم فاصله گرفته است و مردم خود را در بین فیلم‌ها نمی‌بینند چون موضوع قصه‌ها در فرم و محتوامحدود شده است. این موضوع در مورد همه ژانر‌ها از جمله: جنگ، اجتماعی، دینی و حتی سینمای کودک صادق است، بنابراین باید اجازه داد تا هر هنرمندی از نگاه خودش دنیا را ببیند.
وی با بیان اینکه وقتی می‌گوییم بازار فیلم یعنی محل عرضه تولیدات سینمایی برای فروش گفت: در بازار فیلم ایران بیشتر مهمانان برای دعوت از فیلم‌ها و یا انتخاب فیلم‌ها برای جشنواره‌های خود می‌آیند. اگر ما تولیدات جذاب داشته باشیم بازار بیشتر رونق می‌گیرد. البته باید توجه داشت برخی اتفاقات کشور در بازار فیلم و علاقمندی دیگران برای ورود به این بازار تاثیر منفی دارد.
وی در ادامه افزود: آقای عباسیان سال‌ها در بخش‌های مختلف بین المللی سینما و تلویزیون فعالیت داشتند، به همین دلیل ایشان بسیاری از مدیران جشنواره‌ها و بازار‌ها را می‌شناسند. شاید به دلیل این رابطه امسال بازار فیلم رونق بیشتری از نظر ورود مهمانان داشته باشد.
این کارگردان با بیان اینکه با عرضه فیلم‌های خوب و ارزشمند در جشنواره، مردم جهان با سینمای ما آشنا خواهند شد، گفت: مردم دنیا با سینمای شریف ایران که توسط فیلمسازان ما با کمترین امکانات ساخته می‌شود به شدت ارتباط برقرار می‌کنند. فیلم‌هایی که متاسفانه به بهانه‌های مختلف، از جمله خاص بودن امکان نمایش پیدا نمی‌کنند.
کارگردان فیلم «وقتی همه خواب بودند» ادامه داد: بار‌ها اتفاق افتاده که در جشنواره‌های خارجی فیلم‌هایم را با مردم دیده‌ام و تاسف خورده‌ام که چطور آن‌ها از فیلم‌های ما تا این اندازه استقبال می‌کنند و لذت می‌برند، آن وقت ما فکر می‌کنیم مردم ما‌‌ همان فیلم‌ها را نمی‌پسندند؟
حسن‌پور در مورد انتخاب محمدرضا عباسیان گفت: ایشان سال‌ها در بخش‌های بین المللی مدیریت داشتند و می‌توانند از تجارت خود در مدیریت جشنواره استفاده کند اما‌ای کاش مدیر جشنواره دائمی بود و یا اینکه حداقل برای ده سال انتخاب می‌شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز