خبرگزاری کار ایران

حسین فرخی:

باید سازمان جشنواره تئا‌تر فجر شکل بگیرد

کد خبر : ۳۲۱۹۱

لازم است سازمانی برای جشنواره تئا‌تر فجر شکل بگیرد که برنامه ریزی دراز مدت داشته باشد.

ایلنا: حسین فرخی با این توضیح که وقتی سه دهه از عمر یک جشنواره می‌گذرد، باید به طور کامل قوام یافته و به پختگی رسیده باشد، گفت: گذشت سی سال از یک رویداد هنری تکلیف خودش را با جغرافیای اطرافش روشن می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر، وی ادامه داد: جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر به دلیل اینکه هنوز دارای یک اساسنامه نیست، شکل و قواعد ثابتی در برگزاری آن وجود ندارد و با آمدن و رفتن هر ساله دبیر بخش‌هایی از جشنواره کم و زیاد می‌شود. این موضوعموجب شده آن اتفاق لازم در جشنواره رخ ندهد. جشنواره بین المللی باید دبیر چند ساله داشته باشد.

کارگردان نمایش «من سیاوش نیستم» اظهار داشت: لازم است سازمانی برای جشنواره تئا‌تر فجر شکل بگیرد که در طول سال برنامه ریزی داشته باشد. به عنوان نمونه، سازمانی شدن جشنواره موجب می‌شود در بخش بین المللی کار‌شناسان و مترجمان در طول سال با جشنواره‌های تئاتری دنیا در ارتباط باشند و پیگیر فعالیت هنرمندان مطرح و اجرای آثار آن‌ها در جشنواره شوند.

فرخی، تدوام جشنواره تئا‌تر فجر را امیدوارکننده دانست و افزود: به طور حتم با گذشت سی سال به تعاریفی در این رویداد رسیده‌ایم که از این تعاریف باید دورنمایی داشته باشیم. بسیاری از نویسنده، کارگردان و بازیگران حرفه‌ای امروز از دل جشنواره تئا‌تر فجر بیرون آمدند و رشد کردند. ولی حمایت و ادامه مسیر این هنرمندان هم نیازمند پی گیری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز