خبرگزاری کار ایران

اعتراض هنرمندان تئاتر به اداره مالیات ادامه دارد/۴

رویا تیموریان: اداره مالیات قانون معافیت را رعایت نمی‌كند

asdasd
کد خبر : ۳۲۶۶۸

تیموریان: این عین عبارت كارمند اداره مالیات است كه گفت: شكایت شما به جایی نمی‌رسد و هرچه ما تعیین می‌كنیم لازم‌الجرا است؛ هركس هم به شما گفته از مالیات معاف هستید برای خودش گفته است.

ایلنا: رویا تیموریان به عنوان یكی دیگر از هنرمندان عرصه تئاتر نسبت به جریمه‌های مالیاتی شكایتی طرح كرده و اداره مالیات را در این اتفاق مقصر می‌داند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این هنرمند ابتدا با بیان اینكه ما طبق بند «ل» ماده 139 شامل معافیت از پرداخت مالیات می‌شدیم،‌ گفت: اما این قانون زمانی شامل حال هنرمندان می‌شد كه اظهارنامه مالیاتی خود را پركنند و مسئولان هم عنوان كرده بودند هنرمندان و ورزشكاران شامل قانون معافیت از مالیات هستند.

وی ادامه داد: اما بعد از اینكه متوجه شدیم اداره مالیات قانون را درنظر نگرفته و ما را از مالیات معاف نكرده قضیه را پی‌گیری كردیم، اما كارمندان این اداره گفتند به جز اظهارنامه باید دفتر روزانه را هم پر كنیم تا مشمول این قانون شویم. این در حالی است كه چنین چیزی توسط اداره مالیات به ما اعلام نشده بود.

این بازیگر تئاتر با بیان اینكه مسئولان اداره مالیات اصلا منكر وجود قانون معافیت مالیاتی هنرمندان می‌شوند، اظهار داشت: اگر این قانون برداشته شده، چرا به ما اعلام نشده است. به فرض اینكه چنین قانونی سال91برداشته شد،‌ این چه ارتباطی به سال 89دارد كه برای ما جریمه آن سال درنظر گرفته می‌شود و مالیات آن سال را از ما می‌خواهند؟

وی با تاكید و اظهار تاسف از رفتار زشت كارمندان اداره مالیات با هنرمندان، اضافه كرد: وقتی به محل مراجعه می‌كنیم متاسفانه به شكلی بسیار رننده با ما برخورد می‌كنند گویا ما به آن‌ها بدهكار هستیم. ما اظهارنامه پر می‌كنیم، می‌گویند باید دفتر روزانه پركنیم، وقتی این كار را می‌كنیم تازه می‌گویند ما اصلا قانونی برای معافیت مالیاتی هنرمندان نداریم. همین عوامل موجب شد شكایت كنیم.

سخنگوی خانه تئاتر با تاكید براینكه اگر قانون تغییر داشته اداره مالیات باید به اطلاع ما می‌رساند و در غیر این صورت كوتاهی از سوی آن سازمان بوده است، گفت: وقتی من حقوق بازنشستگی دریافت نمی‌كنم، بیمه ندارم و اصلا مشخص نیست هرماه درآمد داشته باشم، مالیات چه چیز را باید پرداخت كنم؟

وی اظهار كرد: این عین عبارت كارمند اداره مالیات است كه گفت شكایت شما به جایی نمی‌رسد و هرچه ما تعیین می‌كنیم لازم‌الجرا است؛ هركس هم به شما گفته از مالیات معاف هستید برای خودش گفته است.

بازیگر «باغ آلبالو» در انتها، گفت: معلوم نیست بالاخره جواب ما را چه كسی می‌دهد و من هنرمند باید مالیات خود را به چه كسی پرداخت كنم. مگر من دفتر واردات و صادرات یا مغازه صرافی دارم كه بابت آن مالیات پرداخت كنم؟

طی چند روز گذشته عده‌ای از هنرمندان تئاتر در رابطه با جریمه‌های مالیاتی خود و دریافت دوباره مالیات شكایت‌هایی مطرح كرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز