خبرگزاری کار ایران

حكمت در واكنش به بیاینه كانون كار گردانان بیان كرد:

باید همه با هم سینما را از بحران خارج كنیم

asdasd
کد خبر : ۳۲۶۷۹

اینکه کانون کار گردانان اعلام کرده که حوزه هنری حق ندارد اتهام بی‌اخلاقی به سینمای ایران بزند بسیار خوب است و کانون باید جلوی تشتت اعضا را بگیرد و باید امروز کارگردانان و اهالی سینمای ایران با هم متحد شوند و حول یک محور همه باهم برای حل مشکلات تلاش کنیم.

ایلنا: منیژه حکمت(تهیه کننده و کارگردان سینمای ایران) در واکنش به بیانیه کانون کارگردان سینمای معتقد است که صدور این بیانیه بسیار خوشحال کننده است اما‌‌ ای کاش این بیاینه زود‌تر صادر می‌شد.

منیژه حکمت در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با تشکر از کانون کارگردان در صدور بیانیه جدید گفت: کانون کارگردانان به روشنی رفتار حوزه هنری را عملی غیرقانونی اعلام کرده و تاکید دارد این رفتار باعث خسارت‌های بسیار به سینمای ایران شده است ولی صدور این بیانیه بسیار دیر بود و ‌ای کاش زو‌تر و شفافت‌تر نظر خود را درباره اظهارات مسولان حوزه هنری درباره سانسور فیلم‌ها اعلام می‌کردند.

وی ادامه داد: اینکه کانون کارگردانان اعلام کرده که حوزه هنری حق ندارد؛ اتهام بی‌اخلاقی به سینمای ایران بزند بسیار خوب است ولی‌ای کاش اعلام می‌شد که حوزه هنری خسارتی را که به سینمای ایران زده و توهینی که به اهالی سینما کرده است را باید جبران کند.

حکمت تاکید کرد: کانون باید جلوی تشتت اعضا را بگیرد و باید امروز کارگردانان و اهالی سینمای ایران با هم متحد شوند و حول یک محور(سینمای ملی ایران)، همه باهم برای حل مشکلات تلاش کنیم.

حکمت با اشاره به بندهای از اساسنامه کانون کارگردانان افزود: من به عنوان یک عضو از کانون کارگردانان خواهشمندم ماده۴ فصل ۱ اساسنامه را (هدف از تشکیل کانون، حفظ و صیانت حقوق مادی و معنوی اعضا و کمک به ارتقاء کیفی سینمای ایران) و همچنین ماده ۱۳ فصل ۲ (حفظ شأن فرهنگی و هنری اعضا به منظور صیانت از اعتبار حرفه‌ای آن‌ها) تاکید دارد را مد نظر قرار دهند و با هرفرد و یا هر ارگانی که به خودش اجازه بدهد این دوماده را زیر سوال ببرد برخورد کند و توقع ما این است که منتظر نمانند تا همه اعضاء اعتراض خود را اعلام کنند و سپس شورای مرکزی کانون کارگردانان جزء آخرین نفرهایی باشند که اعتراض کنند.

وی با اشاره به پیشنهادی‌های کانون کارگردان در بیانیه اخیر خود افزود، امیدوارم پیشنهاد نشست با یک عقلانیت از سوی اهالی سینما پذیرفته شود و جلسات برگزار گردد و همه باهم سینما را از این بحران نجات دهند.

وی افزود: برگزاری این نشست‌ها احتمال دارد منافع یکسری از افراد را زیر سوال ببرد لذا باید کسانی که مسئولیت صنفی می‌گیرند منافعی در جریان‌ها و رانت‌های دولتی نداشته باشند زیرا اگر منافعی داشته باشند، هیچ وقت نمی‌توانند حافظ منافع صنفی باشند.
وی همچنین درباره واکنش کانون به رفتارهای ضدصنفی بعضی اعضاء گفت: کانون کار گردانان باید بسیار روشن بیان کند کدام اعضاء رفتار ضدصنفی داشتند و شفاف این امر را بگوید زیرا بخشی از رفتار ضدصنفی همکاری با نهادهای است که در جهت ضربه به سینما و غیراخلاقی خواندن این سینمای نجیب حرکت می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز