خبرگزاری کار ایران

صباغ زاده:

جشنواره فیلم فجر حقوق فیلمسازان را پایمال نكند

کد خبر : ۳۳۳۲۱

کارگردان «راه بهشت» معتقد است جشنواره فجر باید موقعیتی فراهم سازد تا حقوق فیلمسازان پایمال نشود.

ایلنا: مهدی صباغ‌زاده گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته ضرورت دارد تا جشنواره بین المللی فیلم فجر به خوبی برگزار شود و آنچه باید به آن توجه داشت کیفیت فیلم‌ها و برگزاری جشنواره است؛ اینکه فضا و موقعیت را چطور فراهم کنیم تا این جشن ملی به بهترین نحو برگزار شود، باید سعی کرد تا حقوق فیلمسازان پایمال نشود و سینمای ایران بتواند موقعیت خود را به درستی در این جشنواره به کشورهای دیگر نشان دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری جشنواره، کارگردان «راه بهشت» با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر در طی این سال‌ها به خوبی توانسته سینمای ایران را به کشورهای دیگر معرفی کند، ادامه داد: از‌‌ همان ابتدای انقلاب، سینمای ایران جایگاه مناسبی را در بین کشورهای دیگر پیدا کرد، چون مدیران مربوطه فیلم‌هایی را به کشورهای دیگر معرفی کردند و جایزه‌های ارزنده‌ای نیز تعلق گرفت و چهره سینمای ایران از نظر موقعیت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی از طریق فیلم‌ها به کشورهای دیگر نشان داده شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: فیلمسازان ایران در طی این سال‌ها افتخارات زیادی را برای سینمای ایران به ارمغان آوردند، تا آنجا که سینمای ایران در هرم سینمای کشورهای دنیا قرار گرفت و هر ساله در جشنواره فیلم فجر میهمانانی از کشورهای دیگر را داریم که به ایران می‌آیند فیلم‌های ما را می‌بینند و خریداری می‌کنند و در جشنواره‌هایشان از آن‌ها استفاده می‌کنند.

صباغ‌زاده برگزاری همزمان جشنواره در تهران و شهرستان‌ها را مفید ندانست و گفت: این جشنواره با توجه به بین المللی بودنش باید در تهران برگزار شود، چون این همزمانی دردسرهایی برای برگزارکنندگان جشنواره از جمله آماده نبودن کپی‌ها و سالن‌هایی که به سیستم دیجیتال مجهز نشدند به همراه دارد، ضمن اینکه فیلم‌ها در شهرستان‌ها هم دیده و مورد ارزیابی قرار می‌گیرید و این کار ممکن است لطماتی را برای تهیه کنندگان در زمان اکران وارد سازد و ارزیابی‌ها به شکل دیگری صورت گیرد.

کارگردان «خاک و آتش» ادامه داد: باید مرکزیت در تهران باشد و فیلم‌ها در اینجا به نمایش درآید.

وی در مورد اکران فیلم‌ها به صورت دیجیتال نیز گفت: این اتفاق درهمه جای دنیا افتاده است اما متاسفانه این تکنولوژی سینما را از آن موقعیت مناسب خود پایین می‌آورد و باعث شده تا هر کسی به سادگی به دنبال فیلمسازی برود و ارزش‌هایی که در گذشته برای ساختن فیلم وجود داشت امروزه وجود نداشته باشد و فیلمسازی بسیار سهل شود.

کارگردان «گمشده» ادامه داد: این تکنولوژی در همه جای جهان شکل گرفته و گریبانگیر سینمای ایران نیز شده است. فکر می‌کنم تا دو سال دیگر نگاتیو بیشتر دوام نمی‌آورد، با پیشرفت تکنولوژی تمامی سینماهای ایران به دیجیتال تبدیل می‌شود و از طرفی هم مخارج را کم می‌کند اما ابهت سینما را به سمت ساده نگری پیش می‌برد، ضمن اینکه کیفیت نگاتیو را ندارد.

وی در مورد انتخاب محمدرضا عباسیان به عنوان دبیر جشنواره گفت: از زمانی که ایشان به رسانه‌های تصویری آمدند توانایی‌های خود را نشان دادند و بسیار فرد لایقی هستند. امیدوارم با همین نگاه و تفکر و بینشی که دارد جشنواره‌ای پربار و پر رونق را برگزار کند و بتوانند چهره لازم سینمای ایران را به کشورهای دیگر نشان دهند‌.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز