خبرگزاری کار ایران

با حضور تعداد زیادی از اساتید هنرهای نمایشی و به همت موسسه باران؛

بزرگترین کارگاه آموزشی تئاتر برگزار می‌شود

کد خبر : ۳۴۹۶۴

هدف از برپایی این کارگاه‌های آموزشی که پس از جشنواره تئاتر فجر برگزار خواهد شد، ارتقای سطح علمی و توانایی‌های عملی دانشجویان و علاقه‌مندان هنر نمایش است.

ایلنا: کارگاه‌های آموزشی نمایش در سه گرایش بازیگری، کارگردانی و نمایش‌نامه‌نویسی با حضور حدود 40 نفر از اساتید دانشگاهی تئاتر و سینما به همت موسسه باران برگزار می‌شود.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی، این کارگاه‌های آموزشی فشرده که 100 ساعت، 10 استاد نام دارد توسط این اموزشگاه برگزار می‌شود که در هر یک از گرایش‌های هنر نمایش از 10 استاد در زمینه‌های مختلف بهره گرفته است.

هدف از برپایی این کارگاه‌های آموزشی که پس از جشنواره تئاتر فجر برگزار خواهد شد، ارتقای سطح علمی و توانایی‌های عملی دانشجویان و علاقه‌مندان هنر نمایش است که با توجه به کمبود آموزش در بسیاری از زمینه‌های این هنر، کارگاه‌های عملی و علمی مختلفی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.از جمله کارگاه‌هایی که در این دوره آموزشی برگزار می‌شود می‌توان از شناخت تئاتر امروز جهان، تئاتر و زندگی و خلاقیت، ارتباط، حرکت در کارگاه‌های بازیگری نام برد.

همچنین در کارگاه های نمایشنامه نویسی مباحثی همچون روش‌های نوین نمایش‌نامه‌نویسی، تربیت حس از طریق نوشتن داستان و عناصر تعیین کننده در درام نویسی تدریس می‌شود. در کارگاه‌های کارگردانی نیز کارگردانی با تکنیک، مواجه با متن و تحلیل فیلم از طریق دکوپاژ از جمله سرفصل‌هایی است که به دانشجویان آموزش داده خواهد شد.
خیام وقار کاشانی مدیر آموزشگاه «هنرهای نمایشی باران» در خصوص فعالیت‌های این آموزشگاه به خبرنگار ما می‌گوید: آموزشگاه باران که از تیرماه سال 90 فعالیت خود را با هدف اموزش تخصصی تئاتر و هنر های نمایشی آغاز کرده است تاکنون بیش از 10 دوره آموزشی تخصصی در گرایش‌های مختلف تئاتر برگزار کرده است.

وی در خصوص کارگاه آموزشی 100 ساعت 10 استاد، بیان كرد: این کارگاه‌ها بزرگترین پروژه آموزشی ما است. از مدتی پیش در نظر داشتیم کارگاهی جامع برای دانشجویان تئاتر برگزار کنیم که نیازهای آموزشی آنان در بسیاری از زمینه‌ها را در برگیرد. پس از مشورت با اساتید این رشته به یک جمع‌بندی مناسب رسیدیم. در این کارگاه‌ها تلاش شده است تا در یک دوره 100 ساعته و با حضور 10 استاد برتر در هر گرایش، به ارتقای سطح علمی دانشجویان فعالان و علاقمندان هنر نمایش کمک كنیم.

مجری برنامه کارگاه هنر در ادامه در خصوص مشخصات کارگاه‌های 100 ساعت 10 استاد، اظهار داشت: از جمله اساتید مطرحی که در این دوره‌ها با ما همراه خواهند بود می‌توان به ایوب آقاخانی، رحمت امینی، فارس باقری، بهاره رهنما و علیرضا کوشک جلالی در گرایش نمایش‌نامه‌نویسی و محمد یعقوبی، شهرام مکری، رضا گوران، بهروز افخمی و شکر خدا گودرزی در گرایش کارگردانی اشاره داشت.

همچنین در گرایش بازیگری پس از مطالعه و مشورت با بسیاری از اساتید، مباحث جدید و به روز بازیگری که در تئاتر امروز جهان به آنها پرداخته می‌شود را در نظر گرفتیم که اساتیدی همچون بهروز بقائی، میکائیل شهرستانی، سیما تیرانداز، محمودرضا رحیمی، امیر دژاکام و آرش دادگر در کارگاه‌های بازیگری با ما همراه خواهند بود.
در این دوره‌های آموزشی برای دانشجویان تئاتر، اعضای خانه تئاتر و اعضای باشگاه باران با تخفیفات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌تواننند با شماره‌های 8452293 0936 و 88900780 تماس بگیرند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز