خبرگزاری کار ایران

غلامحسین دولت‌آبادی با «تكیه بر دیوار نمناك» در فجر؛

حاصل 9سال تحقیق روی صحنه می‌رود

کد خبر : ۳۵۰۷۹

دولت آبادی: هنرمندان نسل قبل به اقتباس از رمان و نمایشنامه‌های خارجی رو آوردند.

ایلنا: غلامحسین دولت‌آبادی، نویسنده و كارگردان نمایش «تكیه بر دیوار نمناك» در سی و یكمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر سرگذشت تئاتر ایران را بازگو خواهد كرد.

به گزارش ایلنا به نقل از ستا خبری، نمایشنامه «تكیه بر دیوار نمناك» اقتباسی از نمایشنامه «گام زدن بر یخ‌های نازك» نوشته مشترك آراز بارسقیان و غلامحسین دولت‌آبادی است كه از سوی انتشارات افراز منتشر شده است.
دولت آبادی، این نمایش را اثری رئالیستی ایرانی دانست و تاكید كرد: این گونه متن‌ها امروزه در حوزه تئاتر دیده نمی‌شود؛ چون هنرمندان نسل قبل به اقتباس از رمان و نمایشنامه‌های خارجی رو آوردند.
وی كه به عنوان پژوهشگر در حوزه تئاتر شناخته می‌شود، تحقیق 9 ساله در این زمینه را در نوشتن متن كامل نمایشنامه «تكیه بر دیوار نمناك» موثر دانست.
دولت آبادی می‌گوید: مدت‌هاست نمایشنامه‌ای ایرانی كه مخاطب عام و خاص را جذب كند نوشته نشده است. متنی كه با تمام معیارهای اصولی مكتوب شده باشد.
این نمایش سرگذشت شخصی به نام حسن گلشن است، او در روسیه تئاتر خوانده و در سال 1318 به ایران بازمی‌گردد و دست به نوآوری‌های در حوزه نمایش می‌زند که درهمه زمینه‌ها شكست می‌خورد.
مزدك رستمی، شیوا اردویی، دلارا نوشین، پویان یحیی‌پور، امیر عدل‌پرور، وحید جباری و میثم عباسی از بازیگران این نمایش هستند.
وحید لاری به عنوان طراح صحنه، نگار نعمتی طراح لباس و آرش تنهایی طراح پوستر این نمایش محسوب می‌شوند.
سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از 26 دی تا 12 بهمن به دبیری سعید کشن‌فلاح در تهران و 5 استان کشور برگزار می‌شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز