خبرگزاری کار ایران

پیام دهکردی:

تولید هنر با امکانات کم خلاقیت بیشتری نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۰۱

موبایل ابزاری در دسترس است و پیچیدگی چندانی ندارد، امكانات ویژه‌ی دوربین‌های بزرگ را نیز ندارد، به همین دلیل استفاده از آن در زمینه ثبت تصویر خلاقیت بیشتری می‌طلبد.

ایلنا: پیام دهكردی كارگردان و بازیگر سینما و تئاتر معتقد است برگزاری جشنواره‌هایی كه تولید هنر با امكانات كم را محور خود قرار می‌دهند باعث می‌شود كه نیاز جامعه به هنر حیاتی و كاربردی شود.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری اولین جشنواره فیلم و عكس همراه تهران، گفت: چندین سال است كه جشنواره‌ای در زمینه‌ی تئاتر برگزار می‌شود كه سعی دارد به این سوال پاسخ دهد كه آیا می‌توانیم بدون هیچ امكانات خاصی تئاتر بسازیم؟
جشنواره فیلم و عکس همراه در نظر دارد این رویکرد را در حوزه‌های فیلم، عكس گسترش دهد.

وی افزود: به نظر می‌رسد چنین جشنواره‌هایی كه با محوریت تولید هنر با امكانات كم برگزار می‌شوند افراد را به خلق هنر با ساده‌ترین ابزار تشویق کرده و انگیزه‌ی فوق‌العاده‌ای برای ورود به چنین عرصه‌ای درآنها ایجاد می‌کنند.

او با اشاره به سهل‌الوصول بودن استفاده از موبایل در عكاسی و فیلم‌سازی، تاكید كرد: سهل‌الوصول بودن یكی از ویژگی‌های موبایل است كه كار را آسان و در عین حال سخت می‌كند. موبایل ابزاری در دسترس است و پیچیدگی چندانی ندارد، امكانات ویژه‌ی دوربین‌های بزرگ را نیز ندارد، به همین دلیل استفاده از آن در زمینه ثبت تصویر خلاقیت بیشتری می‌طلبد.

دهكردی در پایان با اشاره به بستر آموزشی كه در جشنواره‌ها فراهم می‌شود، تصریح كرد: جزئیات و زیبایی‌ها چیزهایی هستند كه امروز مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند.
جشنواره‌ای كه با محوریت فیلم و عكس با موبایل برگزار می‌شود باید بكوشد تا نگاه خاصی را ایجاد كند و در زیباشناسی افراد اثرگذار باشد.

اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران با محوریت فیلم‌سازی و عکاسی با تلفن همراه از 1 تا 4 اسفند 1391 در تهران و سایر استان‌های کشور برگزار می‌شود. مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 30 دی ماه ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز