خبرگزاری کار ایران

منیژه محامدی:

تئا‌تر تک نفره به دقت و تمرکز نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۴۰

جشنواره سراسری تئا‌تر «تک نفره» بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد و آثار برگزیده این جشنواره از بیست و دو تا ۲۶ دی ماه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ایلنا: سومین جشنواره سراسری تئا‌تر «تک نفره» بهمن ماه سال جاری در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد. هیات انتخاب آثار سومین جشنواره سراسری تئا‌تر تک نفره پس از بررسی از مجموع ۵۳۷ اثر دریافت شده در بخش متون این جشنواره ۸۰ اثر برگزیده را انتخاب کردند تا در مرحله دوم با حضور اعضای هیات انتخاب آثار، مورد بررسی قرار گیرد. منیژه محامدی، زهرا صبری و علیرضا دریابیگی به عنوان اعضای هیات انتخاب آثار در این مرحله به تماشای آثار برگزیده می‌نشینند.
به گزارش ایلنا؛ جشنواره سراسری تئا‌تر «تک نفره» بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد و آثار برگزیده این جشنواره از بیست و دو تا ۲۶ دی ماه مورد بررسی قرار خواهد گرفت که ۲۵ اثر برگزیده در این بخش به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا می‌کنند و این مرحله ۲۳ تا ۲۸ بهمن ماه برگزار خواهد شد.
منیژه محامدی که از اعضای هیات انتخاب سومین جشنواره سراسری تئا‌تر تک نفره است در خصوص برگزاری این جشنواره گفت: اصولا تئا‌تر تک نفره برای بازیگر و کارگردان کار سختی است و اگر کارگردان بتواند در مدت زمان اجرای نمایش، تماشاگر را روی صندلی نگه دارد؛ یعنی کار، به درستی اجرا شده است.
وی افزود: به نظر من هر سبکی از تئا‌تر می‌تواند جریان ساز باشد. هر نمایشی می‌تواند یک جریان مثبتی را پیش ببرد و تئا‌تر تک نفره نیز به همین شکل است. به خصوص که اجرای تئا‌تر تک نفره از بعد کم کردن هزینه‌ها می‌تواند خیلی خوب باشد. ولی اصولا کار مشکلی ست و کسی که کار می‌کند باید بازیگر واقعی باشد و کارگردان باید از تمام قابلیت‌های بازیگر به نحو احسن استفاده کند.
محامدی اضافه کرد: من و شهره لرستانی نمایش تک نفره‌ای را در تئا‌تر شهر به روی صحنه بردیم و زمانی هم در نیاوران اجرای تک نفره داشتیم. به هر حال تئا‌تر تک نفره کار خیلی دقیقی است وتمرکز بسیار شدیدی می‌طلبد. چرا که هر آن تماشاگر با آن در ارتباط است و کارگردان و بازیگر نباید اجازه دهند که تماشاگر خسته شود.
او دلیل افزایش علاقه جوانان و دانشجویان تئا‌تر را به این گونه تئا‌تر، سخت شدن انجام کار گروهی دانست و گفت: در شرایط فعلی انجام کار گروهی بسیار مشکل است. فرد باید یک سری عوامل را در کنار هم داشته باشد تا بتواند کار گروهی خوبی را ارایه دهد اما در تئا‌تر تک نفره خیلی راحت می‌توان کار کرد. در بعضی اوقات اگر محتوا طوری باشد که با تماشاگر ارتباط خوبی برقرار کند یک مونولوگ یا نمایشنامه تک نفره اثر گذاری بهتری دارد.
وی در پایان با بیان اینکه فرهنگسرای نیاوران در سال‌های اخیر به پویایی خوبی در حوزه تئا‌تر رسیده است گفت: فرهنگسرای نیاوران در سال‌های اخیر نشان داده است که فرهنگسرای پویایی شده، چیزی که در این سال‌ها در روند کار فرهنگسرای نیاوران می‌توان دید، حرکت مثبت و مهربانانه‌ای ست که مدیریت این فرهنگسرا در طول این چند سال اخیر از خود نشان داده و امیدورام این مجموعه به پایگاهی برای تئا‌تر کشور تبدیل شود.
گفتنی است، سومین جشنواره سراسری تئا‌تر تک نفره با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین همکاری اداره کل هنرهای نمایشی به منظور
ارتقاءسطح کیفی نمایش به ویژه نمایش تک نفره با تکیه بر تجربیات ارزنده دوره‌های گذشته، سومین جشنواره سراسری نمایش تئا‌تر تک نفره در بهمن ماه جاری و به میزبانی فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار می‌شود.
دوره‌های اول و دوم جشنواره تئا‌تر تک نفره در سال‌های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۹ با حضور هنرمندان جوان وتوانمند تئا‌تر کشور در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار شد و سومین دوره این جشنواره در سال ۱۳۹۱ به میزبانی این فرهنگسرا برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز