خبرگزاری کار ایران

یثربی در نامه‌ای به سخنان كشن‌فلاح واكنش نشان داد؛

درخواست دادخواهی خود را به دفتر وزیر ارشاد و معاون هنری می‌برم

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۵۱

یثربی: از همین طریق اعلام می‌كنم تا دلایل رد نمایش من و گروه بیان نشود، به همه ما بی‌احترامی شده و تا آن زمان آقایان مدیر باید از پشت میز‌های خود بلند شوند و پاسخ سوال من را بدهند.

ایلنا: چیستا یثربی، كارگردان نمایش «پشت سایه‌های کاج» با ارسال نامه‌ای به سخنان روز گذشته(25 دی) حسن كشن‌فلاح دبیر جشنواره سی‌ و یكم فجر در ارتباط با دلایل رد اثر خود پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این هنرمند در این نامه خطاب به دبیر جشنواره می‌نویسد: در كمال تاسف متوجه شدم در نشست رسانه‌ای جشنواره تئاتر فجر ازسوی دبیر این دوره اعلام شده است كه فیلم نمایش من دیده شده و به دلیل كامل نبودن و پاره‌ای كاستی و همچنین به خاطر انصراف اینجانب، مسئولان دیگر دنبال كار را نگرفته و حضور اثر در جشنواره منتفی شده است.

آقای فلاح گرامی، دبیر بیشترین جشنواره‌های تئاتر

به قول حضرت زهرا(ع) همه ما می‌میریم و باید در جای بزرگی، بزرگتر از این دنیا (نشست خبری جشنواره) پاسخگو باشیم. من همینجا درخواست دادخواهی از سوی وزیر ارشاد و معاون هنری ایشان را دارم، چون پس از شنیدن خبر مردودی كار، دلایل را از آقای رمضانیان جویا شدم، ایشان گفتند دلیلی برای گفتن وجود ندارد و اعتراضی پذیرفته نخواهد شد. حتی به بنده تاكید كردند فرصت دوباره‌ دیده شدن فیلم‌ها هم وجود ندارد. همچنین به بنده گفتند موضوع تمام شده و شما هم باید مانند دیگرانی كه نتیجه را پذیرفته‌اند تابع باشید. این درحالی است كه همین دیگران – مانند همكاران محترم آقای حسن باستانی و سركار خانم اعظم بروجردی – از امكان اعتراض و درخواست بازبینی مجدد برخوردار شدند و آثار آن‌ها به لیست نمایش‌های حاضر در این رویداد بازگردانده شد.

یثربی در ادامه این نامه بیان می‌كند: شرایط انصراف من مگر روی كاغذ نوشته شده بود؟! مگر به دبیر جشنواره نامه‌ای مبنی بر این قضیه ارسال كرده بودم؟ مگر من طی ادوار گذشته به شكل شفاهی از جشنواره انصراف نداده بودم و درخواستم از طرف دبیر رد شد؟ این یك واكنش عصبی در برابر جواب تند همكار شما بود، هنگامی كه بحث انصراف از سوی كارگردانی مطرح شود مسئولان جشنواره از او سوال می‌كنند كه این اعلام از چه بابت است،‌ اما گویا شرایط به صورتی بوده كه این اعلام انصراف اتفاق بیفتد. و گویا منتظر چنین اتفاقی بودند چون حتی یك تماس تلفنی با من نگرفتند كه می‌توانی اعتراض كنی!

این هنرمند در ادامه این نامه، می‌افزاید: طبیعی است هنگامی كه چنین برخوردی با من می‌شود، به پاسخ‌های سربالا و دور از احترام همكار جشنواره واكنش نشان خواهم داد كه حاضر به پاسخگویی نشدند‎‌؛ چرا سفسطه می‌‌كنید آقای فلاح؟ آیا من حرمت شكستم؟ منی كه سابقه زحمت‌های 25ساله‌ام در عرصه تئاتر مقابل چشم شما اتفاق افتاده است و شاهد بوده‌اید كه عمر خود را برای این هنر گذاشته‌ام، یا جشنواره به من بی احترامی كرده است؟

این نمایش‌نامه نویس و كارگردان، ادامه می‌دهد: آیا من بی‌حرمتی كردم یا جشنواره‌ای كه با یك جواب (نه) پاسخ هنرمند را می‌دهد، راه دیده شدن فیلم كار و تماس تلفنی را می‌بندد؟ شما آقای فلاح گرامی بزرگوار هستید و استاد، اما به كدام تماس تلفنی پاسخ دادید؟ شما باعث این رفتار شدید و موجبات كناره‌گیری اینجانب را فراهم كردید. از همین طریق اعلام می‌كنم تا دلایل رد نمایش من و گروه بیان نشود به همه ما بی‌احترامی شده و تا آن زمان آقایان مدیر باید از پشت میز‌های خود بلند شوند و پاسخ سوال من را بدهند.

تلاش برای رسیدن به پاسخ سوال خود را از ارسال نامه سرگشاده‌ای كه از اینجانب خطاب به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در مطبوعات چاپ خواهد شد شروع می‌كنم. برای سابقه كاری شما و خود متاسف هستم، آقای فلاح گرامی راه تعامل را شما بستید نه من...

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز