خبرگزاری کار ایران

خانه فرهنگ و مرکز مشاوره برای زلزله‌زدگان احداث می‌شود

سینماگران با کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده، یک خانه فرهنگ و مرکز مشاوره و مددکاری در یکی از از مناطق زلزله‌زده احداث می‌کنند.

ایلنا: پرویز پرستویی از ساخت خانه فرهنگ و مرکز مشاوره و مددکاری برای زلزله‌زدگان خبر داد.
به گزارش ایلنا، پرویز پرستویی یکی از اعضای ستاد کمک‌رسانی سینماگران به زلزله‌زدگان آذری با اعلام این مطلب گفت: بعد از بازدیدی که از مناطق زلزله‌زده داشتیم و صحبت با بازمانده‌ها و مسئولین محلی با توجه به اینکه اکثر اقدامات اورژانسی اولیه و کمک‌های فوری مورد نیاز به غیر از اسکان انجام شده که البته اسکان بازماندگان با توجه به آب و هوای منطقه امر بسیار ضروری و فوری است، به نظر می‌رسد آن چیزی که کمتر مورد توجه قرار گرفته توجه به مسائل روحی و روانی و خلاء‌های عاطفی است که بازماندگان به تدریج دچار آن خواهند شد.
این بازیگر افزود: فعالیت سینماگران و سفرشان به منطقه بیشتر به منظور ابراز همدردی با بازماندگان و همچنین حرکتی نمادین برای جلب بیش از پیش افکار عمومی به این موضوع است. در کنار این امر مهم جامعه اصناف سینمایی از محل حمایت‌های بعمل آمده و منابعی که از طریق مردم و هنرمندان در اختیار قرار گرفته تصمیم به احداث یک خانه فرهنگ و مرکز مشاوره و مددکاری گرفت.
پرستویی با بیان اینکه به همین منظور با همکاری مسئولین محلی مطالعات اولیه برای پیدا کردن زمین مناسب در دستور کار است گفت: احتمالا این مکان در شهر ورزقان باشد که اخبار تکمیلی متعاقبا در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت.
این بازیگر سینمای ایران تاکید کرد: به نظر می‌رسد کم بودن تعداد تلفات جانی زلزله باعث شده تا ابعاد گسترده و واقعی این حادثه کمتر مورد توجه افکار عمومی قرار گیرد و ما در این سفر از نزدیک شاهد وسعت خرابی‌ها و خساراتی که مردم خوب این منطقه متحمل شده‌اند بودیم و این لزوم توجه جدی را طلب می‌کند.
هفته گذشته پرویز پرستویی، کمال تبریزی و رضا می‌رکریمی از اعضای ستاد کمک‌رسانی سینماگران به زلزله‌زدگان آذری به اتفاق رویا تیموریان و مازیار می‌ری در بیش از ۷ ساعت از مناطق زلزله‌زده بازدید کردند و از نزدیک در جریان مشکلات حادثه دیدگان قرار گرفتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز