خبرگزاری کار ایران

«تابور» در جشنواره روتردام به نمایش درمی‌آید

asdasd
کد خبر : ۳۸۹۹۲

فیلم سینمایی «تابور» به کارگردانی «وحید وکیلی‌فر» در چهل و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «روتردام» هلند و در سی‌امین دوره جشنواره فیلم «محیط زیست» پاریس به نمایش درمی‌آید.

ایلنا: فیلم سینمایی «تابور» به کارگردانی «وحید وکیلی‌فر» در چهل و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «روتردام» هلند و در سی‌امین دوره جشنواره فیلم «محیط زیست» پاریس به نمایش درمی‌آید.
به گزارش ایلنا، فیلم سینمایی «تابور» به کارگردانی «وحید وکیلی‌فر» بعد از بدست آوردن جایزه ویژه هیئت داوران بخش رقابتی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش و دیگر حضورهای موفق بین‌المللی، در روزهای آینده در بخش ویژه «سینمای نوین ایران» در چهل و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «روتردام» هلند به روی پرده می‌رود.
جشنواره فیلم روتردام که یکی از معتبر‌ترین جشنواره‌های سینمای مستقل محسوب می‌شود، در روزهای ۳ تا ۱۳ بهمن ماه جاری (۲۳ ژانویه تا ۳ فوریه) در بندر روتردام کشور هلند برگزار می‌شود.
فیلم سینمایی «تابور» همچنین به عنوان فیلم مراسم اختتامیه سی‌امین دوره جشنواره فیلم «محیط زیست» پاریس نمایش ویژه خواهد داشت. علی‌رغم موضوعیت نداشتن «تابور» با تم جشنواره، مدیران این جشنواره به دلیل علاقه خاصشان و نگاه آینده‌گرایانه فیلم به بشر، تصمیمشان بر آن شد که «تابور» را به عنوان حسن ختام جشنواره‌شان، در یکی از سینماهای مرکزی شهر پاریس در فرانسه اکران کنند.
«تابور» که دومین فیلم سینمایی وحید وکیلی‌فر پس از «گشر» محسوب می‌گردد، تاکنون در جشنواره‌های مونترال، تسالونیکی، پوسان، مومبای، مراکش و دبی حضور داشته و موفق به کسب جایزه ویژه برای یک دستاورد هنری از جشنواره تسالونیکی و جایزه ویژه داوران از جشنواه فیلم مراکش گردیده است و در ماه‌های آتی نیز در چند فستیوال دیگر در سطح جهان به نمایش درخواهد آمد.
خوشبختانه با توجه به پذیرش فیلم در بخش «جشنواره جشنواه‌ها» ی سی و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، امکان نمایش آن برای مخاطبان داخلی نیز در طول برگزاری جشنواره فراهم آمده است.
«تابور» در آخرین حضور بین‌المللی خود با حضور «وحید وکیلی‌فر»، «فریبا رستمی» تهیه‌کننده مشترک آن و همچنین پخش‌کننده جهانی فیلم در بخش مسابقه نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دبی به نمایش درآمد. این جشنواره در روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذرماه امسال (۹ تا ۱۶ دسامبر ۲۰۱۲) در شهر دبی در کشور امارات برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز