خبرگزاری کار ایران

دبیر جشنواره فیلم فجر:

هیچ فشاری روی مسولان نیست

asdasd
کد خبر : ۴۰۸۵۴

بخش خارج از مسابقه خلاف آیین‌نامه نیست و به هیج عنوان هیچ فشاری بیرونی به جشنوراه برای حضور یک بخش وجود ندارد و از بین ۹۶ فیلم فقط ۴۰ عنوان فیلم انتخاب شده است و ظرفیت نمایشی ما ۳۰ درصد کاهش یافته است.

ایلنا: محمدرضا عباسیان دبیر سی و یکمین دوره جشنوراه فیلم فجر معتقد است که این دوره متفاوت‌ترین دوره جشنوراه فیلم فجر در طی سالهای گذشته است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، دبیر سی و یکمین دوره جشنوراه فیلم فجر که در برنامه هفت سینمایی حاضر شده بود با اشاره به بخشهای مختلف جشنواره امسال گفت: امسال ۱۴ جایزه حذف شده است و دو بخش از جشنواره نیز به صورت کامل حذف شده است.
وی درباره تعداد فیلمهای حاضر در جشنواره گفت: در بخش سودای سیمرغ هیات انتخاب باید ۲۲ فیلم را ابتدا انتخاب کردند و ۴ فیلم به عنوان رزرو اعلام شد اما اسامی آن‌ها اعلام رسمی نشد و ما نگران نرسیدن فیلم‌ها در پروسه فنی بودیم لذا تعداد فیلم‌ها به ۲۵ فیلم رسید و این افزایش برخلاف آیین نامه نبوده است.
عباسیان ادامه داد: در هیچ جشنواره‌ای هیات انتخاب وجود ندارد بلکه دبیر؛ فیلم‌ها را انتخاب می‌کند و مشاورانی هستند که به دبیر مشاوره می‌دهند فقط در ایران هیات انتخاب اعلام می‌شود.
وی درباره اعتراض تعدادی از فلیمسازان به آرای هیات انتخاب گفت: همیشه در رقابت برنده و بازنده وجود دارد و بازنده همیشه معترض است. در بخش هنری چون همیشه بحث سلیقه مطرح است هر هنرمندی حق خود می‌داند که بگوید معترض است و اعتراض همیشه در جشنواره فیلم فجر به هیات انتخاب و داوری‌ها بوده است.
وی ادامه داد: امسال تنوع موضوعی در جشنواره داریم و ۶ فیلم با موضوع دفاع مقدس؛ ۶ فیلم با موضوعات مختلف؛ ۵ فیلم با موضوع معنویت؛ ۲ فیلم با موضوع روحاینون و حتی خواهران روحانی و دو فیلم با موضوع انرژی هسته‌ای و تعداد زیادی با موضوع آسیب‌شناسی اجتماعی داریم و همچنین ۱۷ فیلم در تهران و حومه فیلمبرداری شده و تعدادی از فیلم‌ها در استانهای مختلف فیلمبرداری شده است.
عباسیان درباره بخش خارج از مسابقه گفت: بخش خارج از مسابقه خلاف آیین‌نامه نیست و به هیج عنوان هیچ فشاری بیرونی به جشنوراه برای حضور یک بخش وجود ندارد و از بین ۹۶ فیلم فقط ۴۰ عنوان فیلم انتخاب شده است و ظرفیت نمایشی ما ۳۰ درصد کاهش یافته است.
عباسیان درباره حضور فیلم رستاخیز گفت: من از تنها فیلمی که دعوت کردم فیلم رستاخیز بود و زیرا محتوای آن روز عاشورا و امام حسین (ع) بود. سازندگان فیلم اعلام کردند اگر بحث فنی فیلم حل شود و فیلم آماده شود فیلم نمایش داده می‌شود اما تا ۲آذر سازندگان فیلم فرم جشنواره را تکمیل نکردند و اینکه در پشت صحنه فیلم چه گذشت و چرا فیلم در جشنواره شرکت نکرد من خبر ندارم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز