خبرگزاری کار ایران

مریم سعادت:

کاراکتری تاریخی در دل گره‌های زمانی را بازی می‌کنم

asdasd

سعادت درباره نحوه تمرین‌ها و آماده‌سازی گروه می‌گوید: تمرین‌های ابتدایی گروه به صورت پراکنده آغاز شد تا اینکه رفته رفته بازیگران ثابت انتخاب شدند و تمرین‌ها پس از یک ماه به سالن مجموعه ایرانشهر منتقل شد.

ایلنا: مریم سعادت(بازیگر تئا‌تر، سینما و تلویزیون) درباره حضورش در نمایش «کلمه، سکوت، کلمه» به کارگردانی «مائده طهماسبی» گفت: این نخستین تجربه‌ای است که در مقام بازیگر در نمایشی به کارگردانی طهماسبی حضور دارم. ما سال‌ها است که با هم دوست و همکار هستیم و در گذشته به‌عنوان بازیگر در نمایش‌ها و مجموعه‌های مختلف بازی کرده‌ایم. از دعوت به این کار بسیار خوشحالم چون برایم نوید یک تجربه خوب در تئا‌تر را دارد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مجموعه تماشاخانه ایرانشهر، سعادت درخصوص نقش خود در نمایش «کلمه، سکوت، کلمه» توضیح داد: من نقش همسر «لئون تروتسکی» شخصیت تاریخی روسیه را بازی می‌کنم که تاریخ کمتر از او یاد کرده است؛ قطعا کمتر از خود تروتسکی اما کار ما با این دو شخصیت بیشتر با بازی‌های زمانی گره خورده و من هم سعی کردم خودم را به گونه‌ای با منطق زمانی اثر وفق دهم که باورپذیر باشد.
این بازیگر با اشاره به نمایش‌نامه‌های «دیوید آیوز» و آشنایی‌اش با این نویسنده گفت: من با شناخت کامل وارد کار شدم چون تقریبا یک سال پیش از آنکه تمرین‌های اولیه شروع شود، به پیشنهاد کارگردان ترجمه نمایش‌نامه‌ها را بدون دراماتورژی خواندم و بی‌اغراق بگویم که خیلی از آن خوشم آمد. در آن زمان هیچ تصوری از چگونگی تلفیق این سه اثر در ذهنم نداشتم ولی می‌دانستم در ‌‌نهایت متن جالبی خواهد شد. امیدوارم در اجرا‌ها نیز موفق عمل کنیم چون واقعا شرایط به گونه‌ای مهیا است که اجراهای خوبی پیش رو داشته باشیم.
سعادت درباره نحوه تمرین‌ها و آماده‌سازی گروه نیز خاطرنشان کرد: تمرین‌های ابتدایی گروه به صورت پراکنده آغاز شد تا اینکه رفته رفته بازیگران ثابت انتخاب شدند و تمرین‌ها پس از یک ماه به سالن مجموعه ایرانشهر منتقل شد.
شخصیت محبوب مجموعه تلویزیونی «قصه‌های تابه‌تا» در پایان درباره شیوه اجرایی نمایش «کلمه، سکوت، کلمه» توضیح داد: این کار شیوه خاص خودش را با اتکا به متن دارد که کاملا گویا و منحصربه‌فرد است. به‌نظرم نمی‌توان آن را متعلق به سبک و شیوه خاصی دانست کارگردان هم چنین هدفی نداشت. نوشته «آیوز» پتانسیل ارائه سبک خاص متعلق به خودش را دارد اما در ‌‌نهایت این منتقدان و صاحب نظران هستند که پس از دیدن نمایش می‌توانند آن را در رده یکی از شیوه‌های نمایش مدرن جای دهند.
نمایش «کلمه، سکوت، کلمه» از ششم شهریورماه اجراهای خود را در تالار استاد سمندریان مجموعه تماشاخانه ایرانشهر آغاز می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز