خبرگزاری کار ایران

در نشست نقد بررسی فیلم هیچ کجا هیچ کس مطرح شد:

برای حضور در سینمای فعلی باید تلاش کنیم

کد خبر : ۴۲۴۵۶

شیبانی(کارگردان فیلم هیچ کجا هیچ کس) معتقد است که حتما باید نیروهای متخصص در یک فیلم حضور داشته باشند.

ایلنا: اولین نشست خبری جشنواره فیلم فجر عصر امروز با حضور عوامل فلیم سینمایی هیچ کجا هیچکس در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابراهیم شیبانی بااشاره  به روند ساخت فیلم گفت: این فیلم از زمان آغاز شدنش تا پایان، چهار سال طول کشید. سه سال از زمان نگارش تا اجرا و یک سال هم بعد از تولید زمان برد. فیلم به دلیل روایتش دو خط موازی داشت و اگر دقت کرده باشید زمانی که قصه اول تمام می شود قصه بعدی آغاز می شود و قصه ها آنچنان موازی پیش می رود تا شخصیت ها معرفی شوند. ما مدت ها با یک تیم حرفه ای روی فیلمنامه کار کردیم و به این نتیجه رسیدیم که باید فیلمنامه را با این روایت تعریف کنیم.

شیبانی افزود: فیلمی که می بینیم با فیلمنامه کاملا مطابقت دارد. برای این فیلم با مشاوران و نویسنده سه سال روی فیلمنامه کار کردند و تمامی اتفاقات در فیلمنامه نشان داده شده است و به هیچ عنوان در زمان فیلمبرداری سکانسی اضافه نشد. فیلمی کاملا رئال در مورد اتفاقاتی که برای دو روز چند آدم می افتد.

وی با اشاره به استفاده از بازیگران چهره گفت: در کارهای قبلی ام هم از بازیگران چهره استفاده کرده بودم زیرا معتقدم برای کارهایم باید از نیروهای متخصص به دلیل دانش و تخصصی که دارند، استفاده کنم. برای این فیلم برای هر نقش دو کاندیدا داشتم اما خوشبختانه در همان انتخاب اول ها موفق شدیم البته برای نقش خانم بهاره کیان افشار خانم نگار جواهریان انتخاب شده بودند که سر کار دیگری بودند و ما از خانم کیان افشار استفاده کردیم. من معتقدم سینمای ما بازیگران خوبی دارد بنابراین باید بتوانیم از تخصص این بازیگران در فیلم هایمان استفاده کنیم.

رضا کیانیان نیز درباره حضور در این فیلم گفت: من و شیبانی در سر فیلم "گزارش یک جشن" حاتمی کیا که شیبانی در مقام دستیار و انتخاب بازیگر بودند باهم آشنا شدیم. ابراهیم شیبانی کارگردان بسیار خوش فکری است و ایده های خوبی را ارائه می دهد. همیشه دوست داشتم در هر فیلمی تجربه جدیدی کسب کنم و در این فیلم اتفاق خوب این بود که در کنار یک تیم جوان کار کردم.

مهناز افشارنیز درباره پذیرفتن نقش تلخ فیلم گفت: من زیاد تفکیک فیلم تلخ و شاد را متوجه نمی شوم. این کار فیلمنامه سختی داشت اما تجربه و گروه و خود آقای شیبانی باعث شد من این نقش را بپذیرم.

وی ادامه داد: من معتقدم در سینمای فعلی برای درگیر شدن باید تلاش کنیم. به جرات می گویم من منتقد درجه یک بازی های خودم هستم و نسبت به هیچ کدام از کارهایم تعصب ندارم. علت انتخاب من برای این نقش در وهله اول سخت و عجیب بودن قصه و بعد حضور بزرگانی که مطمئن بودم در کنار آنها قصه خوبی درمی آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز