خبرگزاری کار ایران

کارگردان برگزیده جشنواره تئا‌تر فجر:

هیچ گونه کمکی ازسوی ارگان‌های رسمی به ما نشد

asdasd
کد خبر : ۴۲۶۷۷

حیدر رضائی؛ کارگردان نمایش «هفت خوان از تولید به مصرف»؛ از عدم حمایت نهاد‌های رسمی از نمایش خیابانی در ایران گفت و افزود: از حضور ما در جشنواره تئا‌تر فجر امسال حمایت خاصی صورت نگرفت است.

ایلنا: نویسنده و کارگردان نمایش «هفت خوان از تولید به مصرف» درباره ایده این نمایش گفت: در واقع این نمایش نگاهی انتقادی به برخی مشکلات جوانان ازجمله مسائل مربوط به ازدواج می‌پردازد. به طوری که در این نمایش، آقای تولید به خواستگاری خانم مصرف می‌رود. خانم مصرف برای ازدواج با او گذشتن از هفت‌خوان رستم ۲۰۱۳ را شرط می‌گذارد و آقای تولید برای رسیدن به عشق، به جنگ هفت خوان قرن ۲۱ می‌رود. این هفت خوان مابه‌ازای امروزی دارد مثلا معادل خوان اول شاهنامه که رخش با شیر بیشه می‌جنگد، در این نمایش به‌دست آوردن و کسب یک لیموزین مقصود است که خانم مصرف از آقای تولید می‌خواهد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، وی همچنین فعالیت در عرصه تئا‌تر خیابانی را کاری دشوار دانست و افزود: موفقیت این نمایش در جشنواره تئا‌تر فجر امسال تنها مرهون تلاش اعضای این گروه است و هیچ گونه کمکی از سوی ارگان‌های رسمی به ما نشد. سال گذشته هم از اجرای ۱۵ روز نمایش «جیره‌بندی عشق در قرن ۲۱» ریالی دست به ما نرسیده و همین وضعیت درباره نمایش خیابانی «گمشده» که تئا‌تر برگزیده بود، به شکل دیگری گریبانگیر ما شد. در این نمایش، هزینه کردیم و فیلم گرفتیم و برای تهران فرستادیم اما عملا بازخوردی نداشت. اما با این وجود چشم امیدمان به جشنواره فجر بود که همانطور هم که دیدید در هر ۵ بخشی که نمایش «هفت خوان از تولید به مصرف» کاندیدا شد، تمام جوایز را برنده شد، و این برایمان موفقیتی بزرگ است.
حیدر رضائی انگیزه اصلی گروه زاگرس را تنها عشق به نمایش دانست و اظهار کرد: همه ما بچه‌هایی هستیم که تئا‌تر خیابانی را با عشق اجرا می‌کنیم و کار دیگری نداریم. دست کم کار خود من فقط همین است اما به خاطر بی‌مهری‌هایی که صورت می‌گیرد فکر کنم بروم جایی به‌عنوان نگهبان استخدام شوم یا کار دیگری انجام دهم، به‌صرفه‌تر است. امیدوارم وقتی گروهی مثل ما با دست خالی اینگونه در عرصه ملی می‌درخشد، کمی مورد توجه قرار گرفته و حمایت شود.
این هنرمند در زمینه بهبود وضعیت تئا‌تر خیابانی در کشور افزود: برای بهبود این عرصه پیشنهادهای بسیاری را می‌تواند ارائه کرد، برای نمونه داورانی را برای این نوع نمایش انتخاب ‌کنند که دست‌کم با ادبیات تئا‌تر خیابانی آشنا باشند. در حمایت و رونق از تئا‌تر شهرستان‌ها، نگاه غالب، نگاه شایسته‌سالارانه باشد نه چیز دیگری.
نمایش خیابانی «هفت خوان از تولید به مصرف» کاری از گروه زاگرس از شهرستان دهلران استان ایلام و به کارگردانی حیدر رضائی در سی و یکمین دوره جشنواره تئا‌تر فجر در ۵ بخش شامل: برگزیده طراحی صحنه، برگزیده بازیگری زن، برگزیده بازیگری مرد، برگزیده طرح و ایده و برگزیده کارگردانی حائز رتبه بر‌تر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز