خبرگزاری کار ایران

فیلم «گهواره‌ای برای مادر» بررسی شد؛

فیلمی برای بزرگداشت مادر

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۷۷

طرح گهواره‌ای برای مادر ۲ سال پیش به ذهنم رسید و احساس نیاز شخصی کردم که باید در مقام مادر فیلمی ساخته شود؛ همانطور که وقتی امیر آقایی فیلمنامه را خواند گفت حس می‌کنم باید برای مادر‌ها کاری کنیم.

ایلنا: نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «گهواره‌ای برای مادر» به کارگردانی پناه بر خدا رضایی، با حضور کارگردان، محمد احمدی تهیه کننده، الهام حمیدی و امیر آقایی بازیگران، مستانه مهاجر تدوین، حسین مهکام فیلمنامه نویس و محمدرضا شهیدی فرد مجری در سالن سعدی مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، پناه بر خدا رضایی در مورد ساخت فیلم «گهواره‌ای برای مادر» گفت: بعد ازساخت فیلم «چراغی در مه» در سال ۸۶ در طی این ۵ سال مشغول ساخت فیلم‌های مستند و... بودم تا اینکه طرح گهواره‌ای برای مادر ۲ سال پیش به ذهنم رسید و احساس نیاز شخصی کردم که باید در مقام مادر فیلمی ساخته شود؛ همانطور که وقتی امیر آقایی فیلمنامه را خواند گفت حس می‌کنم باید برای مادر‌ها کاری کنیم.
وی افزود: دکوپاژ این فیلم هم مانند خود شخصیت نرگس در فیلم آرام است و در اصل به دلیل اینکه حرکت آرامی در فیلم وجود داشت نیاز به این بود که دکوپاژ روندی آهسته داشته باشد تا احوال درونی نرگس را بیشتر منتقل کند. خانم مهاجر در این راه خیلی به من کمک کردند، به طوری که بعد از کار زمانی که فیلم را تدوین می‌کردند و نتیجه را می‌دیدم، این حس که دوست داشتنم آن را دنبال کنم در من تقویت می‌شد.
محمد احمدی افزود: گردآوری گروهی که با هم هماهنگی داشته باشند کار بسیار دشواری است و ما همیشه سعی می‌کنیم گروهی را دورهم گرد آوریم که با هم، هم دلی داشته باشند و شکر خدا گروه خوبی بود و پشت صحنه جو خوبی داشت که به جلوی صحنه نیز منتقل می‌شد. همچنین دلیل تصویر خوب فیلم این بود که آقای رضایی تصویر را می‌شناسد و در مورد آن دقت به خرج می‌دهد.
الهام حمیدی از فیلم اظهار رضایت کرد و گفت: تمام تلاشم بر این بود که براساس وجود شخصیت والای مادر فیلمی بازی کنم که در دل‌ها بنشیند و امیدوارم که مورد پسند نیز واقع شده باشد.
امیر آقایی نیز دلیل اصلی حضور خود در فیلم را این گونه بیان کرد: همیشه ما شعار می‌دهیم که باید از سینمای اندیشه حمایت کنیم ومن نیز دوست داشتم کار امسال من آبرومند باشد و کاری انجام دهم که حداقل خودم از آن راضی باشم و راضی هم بودم.
الهام حمیدی ادامه داد: همه ما مادرانمان را بسیار دوست داریم و مدیونشان هستیم، تک تک سکانس‌هایی که با مادر بازی می‌کردم ناخودآگاه چشمانم را خیس می‌کرد.
مهاجر نیز در پایان افزود: ریتم آرام این فیلم به دلیل آن است که سرعت زندگی ما و خواهان عشق بی‌قید و شرط بودن فیلم را آرام نشان می‌دهد و این در حالی است که این فیلم نشان می‌دهد عشق بی‌قید و شرط من مادر است و مادر هم ریتم آرامی را می‌طلبد وعشق صبوری می‌خواهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز