خبرگزاری کار ایران

«شهسوار و شاهزاده» از ۱۷ بهمن در تالار مولوی

asdasd
کد خبر : ۴۳۳۲۷

نمایش «شهسوار و شاهزاده» با طراحی و کارگردانی مریم معترف از روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن در تالار مولوی به صحنه می‌رود.

ایلنا: «شهسوار و شاهزاده» با نگاهی طنز آلود، دن‌کیشوت را به ملاقات هملت می‌برد و قصه‌ای کمدی - تراژدی از رویارویی این دو شخصیت شناخته شده ادبیات نمایشی جهان را روایت می‌کند. در این نمایش پهلوانی که در توهم یاری مظلومان و مبارزه با ظلم و ستم است در سفری به جستجوی برپایی عدالت ساختگی‌اش می‌رود و شاهزاده او را به دربار دعوت می‌کند. شهسوار با شاهی آشنا می‌شود که برادر خود را کشته و با بیوه‌ او ازدواج کرده و آدمکش و خائن است...
به گزارش ایلنا، مریم معترف درباره این نمایش گفت: نگاه من به این نمایشنامه ایجاب می‌کرد آن را در سالنی اجرا کنم که تماشاگران دو طرف آن نشسته‌اند و صحنه، همانند تونل زمان جایی باشد برای بازگشت شخصیت‌های شناخته شده در تاریخ ادبیات و نمایش جهان. از این رو تالار مولوی می‌توانست جوابگوی کار ما باشد.
«شهسوار و شاهزاده» نوشته زورایر خالاپیان، نویسنده ارمنی است که به کارگردانی مریم معترف ساعت ۱۹: ۳۰ در سالن اصلی تالار مولوی اجرا می‌شود. این نمایش سوم بهمن در بخش ویژه سی و یکمین جشنواره تئا‌تر فجر در تماشاخانه ایرانشهر به نمایش درآمده بود.
افشین زارعی، اسماعیل بختیاری، رضا امامی، حمید معدن‌کن، حسن محمدی، مهدی رحیمی، شراره پورخراسانی و مریم معترف از جمله بازیگران این نمایش هستند.
طراحی صحنه «شهسوار و شاهزاده» را مجید فشخامی و طراحی لباس را شهرزاد شفیعی برعهده داشته‌اند. شراره پورخراسانی به عنوان دستیار کارگردان و هادی کاظمی به عنوان طراح نور با اجرای این نمایش همکاری دارند. پوس‌تر «شهسوار و شاهزاده» توسط مرتضی اتابکی طراحی شده و موسیقی آن را لوریس هویان برای اجرای زنده، آماده کرده است.
علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند برای رزرو اینترنتی بلیط به دو نشانی www. molavitheater. com یا www. tiwall. com مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز