خبرگزاری کار ایران

کارگردان فیلم رنگ آسمان:

جشنواره فیلم فجر به خوبی سازماندهی شده است

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۱۳

جشنواره به خوبی سازماندهی شده و فرصتی است برای دیدن فیلم‌های خوب ایرانی حاضر در جشنواره و همچنین بازار فیلم نیز بسیار مهم است و موقعیت خوبی است برای شناخت جهان از سینمای ایران.

ایلنا: «بیجوکومار داموداران» مشهور به دکتر بیجو از کارگردانان مطرح هندی است. او سال گذشته به عنوان داور در بخش فیلم‌های آسیایی در جشنواره فجر حضور داشت. او فارغ التحصیل رشته هومیو‌پتی (طب سنتی) است و در حال حاضر یکی از شناخته شده‌ترین کارگردانان جوان در صنعت فیلم مالایالامی (بخش جنوبی هند در ایالت کرالا) است.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، وی در گفتگویی کوتاه در رابطه با سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: این جشنواره به خوبی سازماندهی شده و فرصتی است برای دیدن فیلم‌های خوب ایرانی حاضر در جشنواره و همچنین بازار فیلم نیز بسیار مهم است و موقعیت خوبی است برای شناخت جهان از سینمای ایران.

این کارگردان هندی که در بسیاری از جشنواره‌های فیلم بین‌المللی از جمله جشنواره کن و در ۲۱ جشنواره بین‌المللی دیگر نظیر آمریکا، برزیل، روسیه، ایتالیا، یونان، بلژیک حضور داشته است، در مورد تفاوت جشنواره فجر با دیگر جشنواره‌ها گفت: کیفیت جشنواره‌ها شبیه به هم است اما نکته قابل توجه در مورد این جشنواره این است که تمرکز جشنواره فجر صرفا روی فیلم‌ها است و در جشنواره امسال استقبال از مهمان‌های خارجی و همچنین امکان دیدن بسیاری از فیلم‌های ایرانی حاضر در جشنواره امکان پذیر شده است.

وی در مورد سینمای ایران گفت: من همیشه تحت تاثیر سینمای ایران قرار گرفته‌ام. فیلم‌های مجید مجیدی و عباس کیارستمی را دیده‌ام و به خوبی می‌شناسم. همچنین اصغر فرهادی که در جشنواره‌های زیادی او را دیده‌ام و دوست من است.

بیجو در مورد چگونگی وارد شدن به دنیای هنر و فیلمسازی گفت: من فارغ التحصیل طب سنتی هستم. به سینما علاقه زیادی داشتم و یک دوره‌ای فیلم‌های ایرانی، ترکی و اروپایی زیادی دیدم و به سینمای ایران خیلی علاقمند شدم. بعد از مدتی متوجه شدم که خودم هم دوست دارم فیلم بسازم و شروع کردم به ساختن فیلم‌هایی که بسیار شبیه فیلم‌های ایرانی است.
او در پایان اظهار امیدواری کرد: فیلمش (رنگ آسمان) مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز