خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از نشست نقد و بررسی فیلم حوض نقاشی؛

منوچهر محمدی: ریشه مشکلات سینمای ایران در بیرون سینماست

asdasd
کد خبر : ۴۳۷۴۶

مجموعه مسائل و مشکلاتی که در یک سال قبل بوجود آمد برای همه ما مایه تاسف است و ریشه این مشکلات امروز سینمای ایران در بیرون سینماست.

ایلنا: نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی حوض نقاشی ظهر امروز(16 بهمن) و بعداز پایان فیلم درحالی برگزار شد که منوچهر محمدی اعلام کرد؛ امروز سینمای ایران مشکلاتی دارد که ریشه آنها در بریون سینماست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منوچهر محمدی(تهیه کننده فیلم سینمایی حوض نقاشی) در نشست مطبوعاتی این فیلم درباره ایده ساخت این فیلم گفت: من در تمام فیلم‌هایم درست است که ایده اولیه فیلم را می‌دهم اما تمام تلاشم را می‌کنم تا کار بصورت گروهی انجام شود و آنچه را که باور دارم انجام دهم.

وی با اشاره به همکاری خود با حوزه هنری گفت: ما به عنوان یک فیلمساز در طول سال مواجه با پیشنهاداتی هستیم که از جاهای مختلف به دست ما می‌رسد. یکی از این جاها حوزه هنری بود که ما طرح خود را مطرح کردیم اما باید بگویم که نه در اجرا و نه در فیلمنامه حوزه هنری هیچ دخالتی نداشت.

محمدی ادامه داد: خود من نیز در هیچ کجای فیلم دخالتی در روند ساخت فیلم نداشتم و اگر مسئله‌ای به ذهنم رسید قطعا به میری می‌گفتم اما این امر دخالت در کار نبود.

وی با اشاره به تم اصلی فیلم افزود: این دغدغه از زیر نور ماه شروع شد و ان همان باور داشتن به انسان است که در شرایط خاص انسان‌های کوچک می‌توانند در لحظات دشوار با یک کار کوچک کارهای بزرگی انجام دهند.

وی با اشاره به وضعیت امروز سینمای ایران گفت: مجموعه مسائل و مشکلاتی که در یک سال قبل بوجود آمد برای همه ما مایه تاسف است و ریشه این مشکلات امروز سینمای ایران در بیرون سینماست. در این میان ما به عنوان فلیمساز وظیفه داریم تا اول فیلم بسازیم و بعد به این سینما کمک کنیم و یک برگ به این سینما اضافه کنیم.

وی بااشاره به اهمیت جشنواره فیلم فجر افزود: از نظر من؛ داوری نهایی یک اثر هنری با زمان سنجیده می‌شود و نه با داوران جشنوراه فیلم فجر و اینکه چه اثری باقی می‌ماند یا نه را زمان تعیین می‌کند و جشنواره فقط بهانه‌ای برای دورهم جمع شدن است.

مازیار میری(کارگردان فیلم حوض نقاشی) نیز با یادی از مسعود بهنام؛ از حاضران خواست تا فاتحه‌ای برای وی قرائت کنند و بعد درباره فیلم گفت: در این فیلم می‌خواستیم نشان دهیم که بعضی از اتفاقات در جامعه فشاری روی تمام قشرها می‌آورد که هیچ کدام از ما حواسمان به‌شان نیست. من دنبال ساخت یک فیلم عاشقانه بودم و می‌خواستم بگویم که شاید عشق نتواند در سال 91 بیکاری و تورم را مهار کند اما شاید حداقل بتواند کمی درد آن را کم کند و حوض نقاشی می‌تواند هر جایی باشد که ما می‌توانیم شفاف و روشن خود را در آن ببینیم.

وی درباره همکاری با شهاب حسینی و نگار جواهریان افزود: من علاقمند به ساخت یک فیلم قصه‌گو بودم و ابزار سینمای قصه‌گو بازیگر و استار است به همین دلیل از روز اول دنبال حضور این دو نفر بودم.

حامد محمدی(فیلمنامه‌نویس فیلم) نیز با اشاره به روند نگارش فیلمنامه گفت: قرار نبود از اول فیلمنامه فیلم را من بنویسم اما با کمکی که مازیار میری و منوچهر محمدی به من کردند، توانستم این فیلم را بنویسم و قرار بود ما یک فیلم عاشقانه در بستر این دو شخصیت قرار بود تا این قصه عاشقانه را بنا کنند.

فرشته صدر عرفایی بازیگر فیلم نیز گفت: من بعد از مدتها یک فیلمنامه خوب خواندم زیرا معتقدم امروز ضعف مولف در سینما و تاتر ایران وجود دارد و ما زیاد قصه خوب نداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز