خبرگزاری کار ایران

مدیركل مركز هنرهای نمایشی در گفتگو با ایلنا مطرح كرد:

تمام قد از اسماعیل عالی‌زاد دفاع می‌كنم

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۱۱

آشنا: همانطور كه خود من سعی كردم در مدیریت تئاتر در طبقه‌بندی هیچ طیف و دسته‌ای قرار نگیرم اعتقاد دارم مدیر جشنواره نیز باید چنین باشد و با فراغ بال از تمام افراد و نیروهای موجود درتئاتر كشور بهر‌ه‌ بگیرد.

ایلنا: مدیركل مركزهنرهای نمایشی؛ نیروی جوانی و اعتقاد به بهره‌گیری خرد جمعی را از عوامل مهم انتخاب اسماعیل عالی‌زاد برای دبیری جشنواره سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آشنا ضمن بیان اینكه قصد داریم تا آخر بهمن ماه جلسه‌ای برای گفتگو پیرامون برگزاری سی ویكمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و پاسخگویی به سوالات خبرنگاران برگزار كنیم، درباره میزان رضایت خود از برگزاری جشنواره این دوره، گفت: برگزاری این دوره به هرحال با آنچه من درنظر داشتم فاصله داشت، اما در این رابطه باید عوامل داخلی و شرایط جهانی كه در حوزه‌های دیگر پیش‌ آمد را درنظر بگیریم.

او ادامه داد: با توجه به شرایط داخلی و كلی حاكم و درنظر گرفتن تمام جهات به طور كل از برگزاری جشنواره راضی هستم به هرحال در كارها همواره نقطه‌های قوت و ضعف وجود دارد.

مدیركل مركزهنرهای نمایشی همچنین در ارتباط با دلایل انتخاب عالی‌زاد برای دبیری دوره آینده جشنواره تئاتر فجر، اظهار كرد: انتخاب این فرد دلایل متعددی دارد. اما برای پاسخ به این سوال باید روشن كنیم انتظار ما از دبیر جشنواره چیست؟ چراكه انتخاب براساس همین انتظار و توقع شكل می‌گیرد و باید درنظر داشت جشنواره تئاتر فجر به عنوان ویترین تئاتر كشور باید به شكلی اداره شود كه در حد نام و عظمت آن باشد.

وی افزود: من از روزهای آغازین جشنواره سی و یكم در فكر انتخاب دبیر دور بعد بودم و از میان 25گزینه‌ای كه داشتم با كنار گذاشتن پارامترهای مختلف به انتخاب دبیر جدید رسیدم، آقای عالی‌زاد تئاتر را خوب می‌شناسد و بر حوزه‌ها، هنرمندان فعال در این عرصه و سبك نویسندگان فعال در تئاتر كشور تسلط دارد.

این مدیر با بیان اینكه دبیر جدید جشنواره تئاتر فجر از سابقه كاری مثبتی در سازمان صدا و سیما برخوردار است، ادامه داد: ایشان در صداوسیما نیز فعالیت‌های مثبتی داشته و همچنین در سه مقطع كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكتری رتبه نخست كشور را به دست آورده كه نشان می‌دهد از نظر علمی نیز فرد موفقی است.

وی تصریح كرد: از طرفی ما طی مدت زمان همكاری و فعالیت با ایشان متوجه روحیه مثبت در برخورد با امور و هنرمندان شدیم، از همه مهمتر قرار نگرفتن در هیچ طیف و جریان تئاتری یكی دیگر از دلایل انتخاب آقای عالی‌زاد بود.

آشنا با اشاره به اینكه دبیر جشنواره تئاتر فجر از نظر او باید دارای چه توانایی‌هایی باشد، گفت: معتقد هستم فردی باید دبیر دوره سی و دوم شود كه در گام نخست، فردی باشد كه به لحاظ علمی و فرهنگی زمینه و توانایی تنظیم یك اساس‌نامه جدید و شیوه‌نامه‌ای اجرایی در شان جشنواره‌ای به بزرگی و عظمت تئاتر فجر را داشته باشد. دوم، دبیر جشنواره باید فردی باشد كه به خرد جمعی معتقده بوده، به آن احترام بگذارد و از پیشنهادهای دیگران بهره ببرد.

وی ادامه داد: این مدیر باید فردی باشد كه شناخت كاملی در زمینه پژوهش داشته باشد، چراكه امروز پس از برگزاری چندین دوره؛ جشنواره نیاز به مطالعه دقیق و شناخت قوت و ضعف دارد تا ببینیم چگونه می‌توانیم درجهت بهتر شدن گام برداریم.

آشنا در ادامه با تاكید بر اینكه برای دبیری جشنواره فردی كه تنها كار اجرایی بداند یا از فضای تئاتر آگاهی داشته باشد كافی نیست، گفت: دبیر جشنواره باید به گونه‌ای حركت كند كه دبیرخانه تئاتر فجر در طول سال فعال باشد و تنها محدود به ماه‌های پایانی نشود. نباید این طور باشد كه تنها فراخوان بدهیم و منتظر روز برگزاری بمانیم. جشنواره تئاتر فجر باید بیان كننده فرایند كل نمایش و تحولات آن در طول سال باشد.

وی با تاكید بر اینكه به عنوان نمونه دبیر باید برای استان‌ها برنامه داشته باشد، تصریح كرد: بخش اعظمی از اجراها در طول سال مربوط به شهرستان‌ها می‌شود و ما نمی‌توانیم از آن چشم‌پوشی كنیم و دبیر جشنواره قطعا باید برای آن برنامه داشته باشد.

این مدیر درخصوص اسماعیل عالی‌زاد دبیر جشنواره سی و دوم، بیان كرد: همانطور كه خود من سعی كردم در مدیریت تئاتر در طبقه‌بندی هیچ طیف و دسته‌ای قرار نگیرم اعتقاد دارم مدیر جشنواره نیز باید چنین باشد و با فراغ بال از تمام افراد و نیروهای موجود درتئاتر كشور بهر‌ه‌ بگیرد. به همین خاطر ضمن احترام به همه پیشكسوت‌ها و مدیران قبلی كه زحمت كشیدند ایشان برای مدیریت معرفی شدند.

او ادامه داد: آقای عالی‌زاد فردی جوان، خلاق، با حوصله و اهل مشورت و گفتگو است. برای انتخاب ایشان ما چندین جلسه مشترك برگزار كردیم كه موجب شد در نهایت با توكل به خدا حكم دبیری توسط بنده ابلاغ شود و مطمئن هستم در دوره آینده شاهد تحول و شكوفایی جشنواره تئاتر فجر خواهیم بود و من چنان كه از آقای كشن‌فلاح دفاع كردم، تمام قد از دبیر جدید دفاع می‌كنم.

مدیركل مركزهنرهای نمایشی در پایان درباره اینكه چه میزان از انتظاراتی كه مطرح شد توسط سعید كشن‌فلاح برآورده شده است، پاسخ داد: آقای كشن‌فلاح به نوبه خود و با توجه به مشغله و مشكلاتی كه داشت برای جشنواره زحمت زیادی كشید، به هرحال ایشان هم استاد دانشگاه است و با توجه همه گرفتاری‌هایی كه داشت به جشنواره كمك كرد كه باید قدردان زحمات او و تمام افرادی كه كمك می‌كنند، باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز