خبرگزاری کار ایران

عادل کروشاوی کارگردان نمایش «نگاه دل»؛

آثار راه یافته به این دوره صاحبدلان كیفیت بالایی دارد

کد خبر : ۴۴۷۳۶

كروشاوی: صاحبدلان جشنواره بسیار خوبی است و از معدود جشنواره‌های تئاتری کشور محسوب می‌شود که امکان اجرای عمومی آثار را فراهم می‌کنند و به صورت غیر رقابتی برگزار می‌شود.

ایلنا: نمایش «نگاه دل» از جمله آثاری است که در قالب سومین جشنواره تئاتر صاحبدلان در تالار فانوس واقع در بلوارخلیج فارس خرمشهر به روی صحنه رفت و با استقبال مخاطبان همراه بود.

به گزارش ایلنا، عادل کروشاوی کارگردان این اثر ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص نمایش، گفت: این کار یک بازتولید محسوب می‌شود اما با توجه به اینکه طراحی صحنه کار دستخوش تغییرات بسیار زیادی شد می‌توان گفت نمایش جدیدی خلق شده است.

این هنرمند همچنین در ارتباط با داستان این نمایش، بیان کرد: در این نمایش با داستانی مواجه هستیم که از خلال لشگرکشی ایالات متحده آمریکا به کشور عراق بیرون می‌آید. قصه درباره مادر و دختری است که با نوزادی عراقی نجایت یافته از جنگ عراق و آمریكا در شهر اهواز زندگی می‌کنند. مادر برای گذران امورات زندگی کنار مرقد «امام زاده علی‌بن مهدیار» اهواز دست فروشی می‌كند.

وی ادامه داد: پس از مدتی دختر جای مادر را می‌گیرد و در همین گیرودار با پسری آشنا می‌شود، اما دقیقا در شرایطی که این دو قصد مطلع کردن خانواده از احساس یكدیگر نسبت به هم و تصمیم ادامه زندگی را به خانواده دارند، خبر می‌رسد برادر دختر زنده است و در کشور عراق زندگی می‌کند.

کروشاوی همچنین درخصوص میزان استقبال مخاطبان از این نمایش، بیان کرد: اثر ما با استقبال خوبی از سوی مخاطبان و دوست داران هنر تئاتر مواجه شد. با توجه به اینکه نمایش «نگاه دل» قبل از اجرا در قالب جشنواره صاحبدلان 5 روز برای مخاطبان اجرا شده بود و میهمانان متعددی به تماشای این اثر نشستند شكل خوبی در اجرا پیدا كرده بود، حتی گاهی میهمانانی از جمع دانشجویان و دانشگاهیان داشتیم که با توجه به شرایط موجود استقبال خوبی از کار داشتند.

این هنرمند در انتها درباره جشنواره تئاتر صاحبدلان، گفت: صاحبدلان جشنواره بسیار خوبی است و از معدود جشنواره‌های تئاتری کشور محسوب می‌شود که امکان اجرای عمومی آثار را فراهم می‌کنند و به صورت غیر رقابتی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ای‌کاش دیگر جشنواره‌های موجود در کشوراز همین خط و مشی پیروی می‌کردند، اضافه کرد: در جشنواره امسال احساس کردم هیئت بازبینی با وسواس و دقت نظر بسیار زیادی آثار نوشتاری را انتخاب کرده است.

کروشاوی در پایان، گفت: جشنواره صاحبدلان امسال از دوره‌های گذشته جلوتر است و به نظر می‌رسد آثار از کیفیت بالاتری نسبت به گذشته برخوردارهستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز