خبرگزاری کار ایران

در مهرماه جاری؛

تئاتر بین المللی مریوان میزبان هفت کشور خارجی خواهد بود

asdasd

هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان امسال با حضور بیش از 31 گروه تئاتر خیابانی از سراسر ایران و هفت کشور خارجی از 6 الی 11 مهرماه سال جاری در این شهرستان برگزار خواهد شد.

ایلنا: مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از 6  الی 11 مهر ماه سال جاری در این شهرستان خبر داد.

قباد میمنت آبادی در این رابطه به خبرنگار ایلنا گفت: هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان امسال با حضور بیش از 31 گروه تئاتر خیابانی از سراسر ایران و هفت کشور خارجی در بخشهای "مسابقه بین الملل و ایران، کودک و نوجوان و بومی آیینی" در این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از 220 گروه متقاضی حضور در این جشنواره بودند، تصریح کرد: از این میان 291 تقاضا به دبیرخانه ارسال شد که 134 اثر آن مربوط به تهران و 157 اثر دیگر مربوط به سایر استانهای کشور بود.

دبیر هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان افزود: بر همین اساس بعد از بازبینی 31 اثر " 4 اثر آیینی و بومی، 5 اثر کودک و نوجوان و 22 اثر از استانهای تهران، البرز، اصفهان، مرکزی، کردستان، همدان، هرمزگان، ایلام، آذربایجان شرقی، یزد، خوزستان و گیلان" انتخاب شدند.

میمنت آبادی یادآور شد: در بخش بین الملل نیز هشت گروه از هفت کشور فرانسه، آلمان، لهستان،هند، اندونزی، تاجیکستان هرکدام یک گروه و اقلیم کردستان عراق با دو گروه  حضور خواهند داشت.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان در پایان خاطرنشان کرد: هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان به دلیل همزمانی با جشنواره تئاتر رضوی که قرار بود از سوم تا هفتم مهر برگزار شود به ششم تا یازدهم مهر ماه موکول شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز