خبرگزاری کار ایران

جواد عزتی:

خوشبختانه در سینمای دفاع مقدس از موضوعات کلیشه‌ای فاصله گرفته‌ایم

بستر جنگ در تمام کشورهای دنیا به لحاظ دراماتیک، قصه‌های مختلف واتفاقات تماشاگر پسند را به همراه دارد ودفاع مقدس ملت ما، در این زمینه دوچندان جای کار وقابلیت پرداختن از لحاظ موضوعات وقصه را دارد.

 ایلنا: جواد عزتی معتقد است دفاع مقدس، بستر خوبی برای سینمای کل کشور است.


 به گزارش ایلنا جواد عزتی بازیگر سینما وتلویزیون درآستانه برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در گفتگو با روابط عمومی این جشنواره گفت: بستر جنگ در تمام کشورهای دنیا به لحاظ دراماتیک، قصه‌های مختلف واتفاقات تماشاگر پسند را به همراه دارد ودفاع مقدس ملت ما، در این زمینه دوچندان جای کار وقابلیت پرداختن از لحاظ موضوعات وقصه را دارد.


وی همچنین افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر از موضوعات کلیشه‌ای فاصله گرفته‌ایم وبه ابعاد مختلف جنگ بیشتر می‌پردازیم اما ما بیشتر قصه محور هستیم تا قهرمان محور وبیشتر کارگردانان در مورد قهرمانان قصه حرف می‌زنند تا اینکه قهرمان را به تصویر بکشند و طی سال‌ها فیلم‌های دفاع مقدسی که در کنار قصه محوری به قهرمان پروری هم پرداختند قطعا موفق ومخاطب پسند بودند که مثال در این رابطه زیاد است.


وی تصریح کرد: خیلی از فیلم‌های که خود من را جذب کرده واز سال‌ها پیش در ذهنم نقش بسته، اکثرا دفاع مقدسی بوده وسینمای دفاع مقدس تاثیرگذاری خود وجایگاهش را بین مردم پیدا کرده است اما نسبت به تعداد فیلم‌های خوبی که در سینمای دفاع مقدس داشتیم شاید تعداد فیلم‌های مطلوب و تاثیرگذار کمتر از فیلم‌های تولیدی باشد.


عزتی همچنین اظهار کرد: نگاه‌ها در باره سینمای دفاع مقدس در سال‌های اخیر تغییر کرده ودر زمینه تبعات جنگ و اتفاقات بعد از جنگ هم فیلم می‌بینیم واین خیلی خوشحال کننده است ولی موقعی تاثیرگذار خواهد بود که به قهرمان پروری بپردازیم چراکه ما موضوعات وسوژه‌های خوبی داریم اما در پرورش آدم‌های مهم قصه‌های دفاع مقدس همچنان ضعیف هستیم.
وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس همیشه بستر خوبی برای سینمای کل کشور بوده است عنوان کرد: خیلی علاقمند هستم که در ژانر دفاع مقدس هم فعالیت کنم و واقعا به دلیل احساس تعهد ودین به ایثارگران وخانواده‌های آن‌ها ونه از روی شعار. قطعا اگر پیشنهادی در این ژانر داشته باشم بازی خواهم کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: موضوعات همچون بیداری اسلامی به دلیل تازگی و اینکه بیننده اطلاعات خاص ندارد قطعا جذب ودیدنی خواهد بود اما چگونه پرداختن به این موضوعات خیلی مهم است ونباید صرفا اطلاع رسانی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز