خبرگزاری کار ایران

مهرجویی رئیس داوران بخش بین‌الملل جشنواره پروین شد

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۱۸

داریوش مهرجویی، علی معلم و امیر اسفندیاری بخش بین‌الملل را داوری می‌كنند/ بودجه جشنواره فیلم پروین اعتصامی 250 میلیون تومان است.

ایلنا: نشست خبری هفتمین جشنواره ملی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم پروین اعتصامی صبح امروز(24 بهمن) در تالار ایوان شمس در حالی برگزار شد که مازیار رضاخانی دبیر جشنواره از ریاست داریوش مهرجویی در بخش داوران بین‌الملل و همچنین بودجه زیر 250 میلیون تومانی این جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مازیار رضاخانی(دبیر جشنواره فیلم پروین اعتصامی) با اشاره به روند برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره با دستور مستقیم وزیر ارشاد و حمایت جواد شمقدری از اول اسفند الی 4 اسفند ماه با شعار نقش زن در تنظیم اقتصاد خانواده مختص زنان فیلم ساز با موضوع آزاد و مردان فیلم ساز با موضوع زن در سینما تک موزه هنرهای معاصر برگزار می‌شود و انجمن خدمات فرهنگی ایرانیان، امور بانوان شهرداری تهران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از این جشنواره حمایت کردند.

وی با اشاره به فعالیت 844 فیلم ساز زن در سراسر کشور گفت: بیش از 800 اثر از سراسر کشور در گونه‌های داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی به جشنواره ارسال شده که توسط هیاتی متشکل از فرهاد ورهرام، علیرضا گلپایگانی، شهروز توکل، پریوش نظریه، و مرجان اشرفی زاده صد و یک فیلم برای بخش مسابقه انتخاب شده‌اند.

رضاخانی افزود: 65 فیلم در بخش نیلوفر زرین، 9 فیلم در بخش ویژه،5 فیلم در بخش نگاه نو، 5 فیلم در بخش بانوی قهرمان ایرانی، 12 فیلم پیامبر اعظم، 5 فیلم در بخش اشعار و اندیشه‌های پروین اعتصامی به نمایش درمی‌آیند که 71 اثر از این آثار از شهر تهران است.

وی با اشاره به جوایز بخش‌های مختلف گفت: جوایز این دوره از جشنواره باوجود تمام مشکلات مالی و موانع کاهشی نداشته است و حتی تعدادی جوایز نیز افزوده شده است علی رغم آنکه بودجه ما کمتر از 250 میلیون تومان است اما از بخش جوایز کسر نکرده‌ایم.

همچنین یک جایزه ویژه نیز به نام شاعر عالی قدر به بهترین نام فیلم که براساس محتوا و تم یک فیلم انتخاب شود اهدا می‌شود.

رضاخانی افزود: در یک نظرسنجی جداگانه نیز بهترین بازیگر زن سینمای ایران(نسل دوم و سوم) که در ایفای نقش‌های متفاوت حرفه‌ای‌تر عمل کرده است با نظر بیش از 60 چهره فرهنگی انتخاب می‌شود که تاکنون براساس آمار نگار جواهریان، لیلا حاتمی و ترانه علیدوستی جزو نامزدها هستند.

وی درباره هیات داوران گفت: هیات داوران بخش بین‌الملل مشخص شده و این هیات به ریاست داریوش مهرچویی و با حضور علی معلم و امیر اسفندیاری آثار را قضاوت خواهند کرد.

مراسم افتتاحیه یکشنبه 29 بهمن در محل سینما تک موزه هنرهای معاصر برگزار می‌شود و آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان 4 اسفند ماه درتالار ایوان شمس برگزار می‌شود.

فرناز قیصری پور دبیر اجرایی دبیرخانه جشنواره گفت: در بخش بین‌الملل یک بخش ویژه به نام اهمیت خانواده از منظر ادیان توحیدی برگزار می‌شود که جایزه بزرگ و بهترین فیلم در این بخش اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: امسال بیش از 400 اثر از بیش از 22 کشور جهان به دبیرخانه جشنواره رسیده است که فیلم‌هایی از کشورهای آمریکا، ایرلند، رومانی، هلند، فنلاند، اسپانیا، استرالیا، انگلستان، دانمارک، جمهوری چک، ژاپن، لبنان، هند، یمن، عربستان، ترکیه، ارمنستان، تاجیکستان به این جشنواره رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز