خبرگزاری کار ایران

گفته‌های هوتن شكیبا؛ بازیگر نمایش «ویران»؛

برخی نقش‌ها می‌تواند موجب افسردگی بازیگران شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۹۹

شكیبا: گذشته از مسائل روحی موجب ایجاد تفاوت دید و نگاه به بازی روی صحنه نیز شده است، اینكه چقدر باورپذیری در مواجه با مخاطب اهمیت دارد. حتی در ایفای نقش‌های فانتزی هم این باورپذیری اهمیت زیادی دارد.

ایلنا: شكیبا ایفای نقش در نمایش ویران را تجربه‌ای متفاوت برای تمامی اعضای گروه بازیگران ‌این اثر دانست و از استقبال مخاطبان پس از تماشای نمایش ابراز خرسندی كرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بازیگر نمایش «ویران» در ارتباط با میزان استقبال و رضایت مخاطبان، گفت: استقبال مخاطبان از كار خوب است، به هرحال ما زمانی اجرای عمومی نمایش را شروع كردیم كه به علت پایان برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر مخاطب از تماشای نمایش اشباء شده بود. بعد از آن‌ هم كه جشنواره فیلم شروع شد، اما با تمام این شرایط مخاطب زیادی برای تماشای كار به سالن می‌آید.

این هنرمند جوان درخصوص تجربه شخصی خود و دیگر بازیگران از ایفای نقش در این نمایش، گفت: برای بازیگران تجربه بسیار دل‌پذیر و درعین‌ حال سختی است. خود من كه اصلا شاید این اولین و آخرین مرتبه‌ای باشد كه در نمایشی به این شیوه ایفای نقش می‌كنم. بازی در این نمایش مثل كندن زخمی كهنه می‌ماند كه با درد زیادی همراه است و هر روز باید در اجرای عموم و مقابل مخاطب این زخم طوری كنده شود كه برای تماشاچی باورپذیر و واقعی جلوه كند.

شكیبا با تاكید بر اینكه این تاثیر موجب شده تمام بازیگران اثر نسبت به قبل دچار تغییر شوند، بیان كرد: این تغییر گذشته از مسائل روحی موجب ایجاد تفاوت دید و نگاه به بازی روی صحنه نیز شده است، اینكه چقدر باورپذیری در مواجه با مخاطب اهمیت دارد. حتی در ایفای نقش‌های فانتزی هم این باورپذیری اهمیت زیادی دارد.

بازیگر نمایش «ویران» همچنین درباره تاثیرات روحی كه بازی در این نقش روی او و دیگر بازیگران اثر داشته است، اظهار كرد: این فضا بسیار تلخ است و بازی در این نقش فشار روحی زیادی به ما می‌آورد، حتی می‌تواند موجب افسردگی بازیگران شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل طوری با مسئله مواجه می‌شویم كه به همكارانم می‌گفتم گویی درحال خود روان‌درمانی هستیم چون ناچار هستیم سوپاپ‌های تخلیه‌ای برای خروج این تلخی و فشار روحی درنظر بگیریم.

این بازیگر در انتها با اشاره به تماشاچیان نمایش «ویران»، گفت: می‌توان گفت، مخاطبان نمایش هم وچار همین فشار می‌شوند و در شرایط سختی كه ما از نظر احساسی و روحی تجربه می‌كنیم قرار می‌گیرند.

نمایش «ویران» نوشته محمد منعم و کارگردانی یوسف باپیری از 16 بهمن ماه ساعت 17:30 اجرای خود را در تالار مولوی آغاز می‌کند.

نمایش مستند‌ «ویران» که برگزیده بخش نگاه ویژه سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است، روایت یک گروه تئاتر است که می‌خواهند نمایشی را با موضوع زلزله تهران کار کنند.

در این نمایش فرهاد مهندس‌پور به عنوان مشاور کارگردان؛ بهرام افشاری، مهتا پناهی، عباس جمالی، نگین خامسی، معصومه رحمانی، هوتن شکیبا، مرجان قمری، نوید محمدزاده، زارا مولایی به عنوان بازیگر حضور دارند.

همچنین پیمان قاسم‌زاده، سریه شمسی‌زاده طراح صحنه، سریه شمسی زاده، سمانه سمتی طراح لباس، روح‌الله اسدی طراح نور، فرزان فلک دهی موسیقی، رها شیرازی دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، مهدی آشنا، ریحانه هاشمی عکاس باپیری را همراهی می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز