خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای صنفی نمایش در گفتگو با ایلنا:

شورای عالی نظارت در شورای صنفی نمایش احیا شد

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۹۹

شورای عالی نظارت با حضور معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی، رئیس شورای صنفی نمایش، نمایندگان صنوف پخش‌كنندگان، تهیه‌كنندگان و سینماداران تشكیل می‌شود و وظیفه آن رسیدگی به اختلافات و شكایات است.

ایلنا: آیین نامه شورای صنفی نمایش در هفته گذشته تصویب شد. هرچند سید ضیاء الدین هاشمی اعلام كرد كه هیچ تغییر كلی در آیین نامه اعمال نشده، اما این شورا در اجرای آیین‌نامه در سال 92 جدی‌تر شده است و یكی از نشانه‌های آن احیای شورای عالی نظارت است.

سیدضیا هاشمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره تغییرات صورت گرفته در آیین‌نامه اكران سال 92 گفت: باتوجه به اینكه جلسات شورا به صورت هفتگی تشكیل می‌شود و اعضا اگر پیشنهاداتی داشته باشند، در جلسات در طول سال ارائه می‌كنند، آیین‌نامه سال 92 در زمان تصویب تغییرات زیادی نكرده است.

وی ادامه داد: باتوجه به اتفاقاتی كه در اكران نوزور 91 رخ داد، شورای عالی نظارت در شورای صنفی نمایش تشكیل می‌شود  البته تشكیل این شورا پیش از این و در سال‌های گذشته در آیین‌نامه پیش‌بینی شده بود و وجود داشت اما در آیین‌نامه سال 92 تاكید جدی‌تر بر روی آن شده است.

هاشمی افزود: این شورا با حضور معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی، رئیس شورای صنفی نمایش، نمایندگان صنف و پخش‌كنندگان، تهیه‌كنندگان و سینماداران  تشكیل می‌شود و وظیفه آن رسیدگی به اختلافات و شكایات است.

رئیس شروای صنفی نمایش درباره وضعیت اكران نوروز 92 گفت: تاكنون اكران هیچ فیلمی در سال 92 قطعی نشده است و در جلسه هفتگی شورا كه در دوشنبه آینده برگزار می‌شود، درخواست‌های رسمی بررسی می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال كه به نظر می‌رسید امسال فیلم‌های زیادی متقاضی اكران در نوزور هستند، گفت: این اتفاق؛ اتفاق مباركی است و دست تصمیم‌گیرندگان برای اكران و چینش آنها در نوروز 92 باز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز