خبرگزاری کار ایران

در اختتامیه همایش نمایش تئاتر ورامین مطرح شد؛

میزبانی جشنواره تئاتر استانی؛ تهران را به ما بازگردانید

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۲۲

شفیعی دبیر جشنواره: ورامین روزگاری قطب اصلی تئاتر استان تهران بود كه باتوجه به برگزاری این جشنواره می‌توان گفت مجدد درحال احیا شدن است.

ایلنا: اختتامیه دهمین جشنواره همایش نمایش ورامین عصر گذشته(29بهمن) با حضور حمید شاه‌آبادی(معاون هنری وزیر ارشاد)، نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی و علاقه‌مندان به هنر تئاتر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شفیعی؛ دبیر این جشنواره در ابتدای مراسم ضمن بیان اینكه جشنواره حركت خود را پس از 6سال وقفه دوباره از سر گرفته است، گفت: آثار حاضر در جشنواره امكان اجرای عمومی در شهر ورامین را پیدا می‌كنند و این یكی از اتفاق‌های خوشایند برگزاری این دوره ازجشنواره خواهد بود.

او ادامه داد: خوشحال هستم تئاتر ورامین با افتتاح سالن جدید امشب توسط معاون وزیر ارشاد به واقع تئاترشهر خود را افتتاح می‌كند.

دبیر دهمین جشنواره تئاترورامین همچنین به درخواست هنرمندان شهر ورامین از شاه‌آبادی اشاره كرد و اظهار داشت: با توجه به امكاناتی كه داریم از شما تقاضا می‌كنیم و انتظار داریم میزبانی برگزاری جشنواره تئاتراستان تهران را بار دیگر به این شهر بازگردانید تا مانند گذشته اینجا برگزار شود.

وی افزود: ورامین روزگاری قطب اصلی تئاتر استان تهران بود كه باتوجه به برگزاری این جشنواره می‌توان گفت مجدد درحال احیا شدن است. ما انتظار داریم مركز هنرهای نمایشی، حمایت خود را از اجرای عمومی آثار نمایشی گروه‌های تئاتر شهرستان ورامین اعلام كند و هنرمندان شهرهای قرچك، پیشوا و... را بیشتر مورد حمایت قرار دهد.

در ادامه مراسم اختتامیه از عزت‌الله قمی هنرمند و مدرس پیشكسوت تئاتر شهرستان ورامین، رودگر(رئیس سابق انجمن هنرهای نمایشی ورامین)، محسن زارع، راضیه ده‌پایینی و روح‌الله زندی‌فرد تقدیر شد.

سپس علی‌سرابی بازیگر شناخته شده تئاتر كشور به نمایندگی از سوی اعضای هیئت داوران جشنواره بیانیه‌ اعضای گروه داوران را خطاب به هنرمندان حاضر در جشنواره برای حاضران در سالن خواند كه طی آن نكاتی برای پیشرفت هرچه بهتر هنر تئاتر در شهرستان ورامین اشاره شد.

حمید شاه‌آبادی معاون هنری وزیر ارشاد كه به عنوان میهمان ویژه در مراسم حضور پیدا كرده بود، ضمن تشكر از جوانان و هنرمندان ورامین برای برگزاری جشنواره نمایش این شهر، گفت: آثار ارزشمندی توسط بچه‌های استان شكل گرفته كه رقابت خوبی با یكدیگر داشتند. امیدوارم عزم و هم‌دلی شما برای حفظ تئاتر شهرستان با كمك مدیركل مركزهنرهای نمایشی و مدیر انجمن نمایش شهر ورامین موجب رشد هرچه بیشتر هنر تئاتر در این خطه باشد.

او افزود: شهر ورامین با توجه به قدمت تاریخی و تاثیرگذاری در جریان انقلاب مردم ایران در سال42 دارد می‌تواند بیان كننده آن چیزی باشد كه در تاریخ معاصر بر كشور گذشته است. چراكه تئاتر هنری است كه به بهترین شكل می‌تواند نشان دهنده حوادث كوران انقلاب و تاریخ سرزمین ما باشد.

معاون هنری وزیر ارشاد با اشاره به قیام 15خرداد مردم ورامین، تصریح كرد: امیدوار هستم اداره كل هنرهای نمایشی، اداره ارشاد و انجمن هنرهای نمایشی شهر ورامین برای تولید آثار نمایشی مبتنی بر این واقعه تاثیرگذار همت كنند و برنامه‌ریزی در این جهت داشته باشند تا نتیجه آن در جریان جشنواره سال آینده دیده شود، ما نیز از اجرای این عمومی در سطح تهران و شهرهای دیگر از این آثار حمایت می‌كنیم.

وی با تاكید بر همبستگی گروه‌های نمایشی شهر برای دریافت پروانه ثابت طرح استقرار، اظهار داشت: من امشب قول پرداخت بودجه‌ای 20میلیون تومانی تنها برای تولید آثاری با مضمون قیام 15خرداد را به شما می‌دهم تا انجمن عزم خود را برای تولید و اجرای اثر جزم كند تا نتیجه آن را 15خرداد سال آینه شاهد باشیم و پس مشاهده نتیجه به امید خدا انتظارات بیشتر بودجه‌ای تئاتر هنرمندان ورامین را برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان كنیم.

پس از سخنرانی شاه‌آبادی مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان دهمین دوره جشنواره برگزار شد. در این بخش از سوی معاونت هنری وزارت ارشاد مبلغ 5میلیون ریال به نفرات اول، 3میلیون ریال برای نفرات دوم و 2میلیون ریال برای نفرات سوم علاوه بر جایزه تعیین شده جشنواره به برگزیدگان اهدا شد.

افتتاح دفتر تعذیه شهر ورامین توسط داوود فتحعلی‌بیگی و افتتاح یك سالن نمایش جدید توسط معاون هنری وزیر ارشاد ازجمله برنامه‌هایی بود كه روز گذشته در حاشیه مراسم اختتامیه برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز