خبرگزاری کار ایران

داریوش مودبیان دور دوم چخوف‌خوانی را برگزار می‌كند

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۹۴

طی جلسه دوم كه شنبه هفته آینده ساعت 18 در تالار انتظامی خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود، داستان «مضرات دخانیات» به صورت مونولوگ (تك گویی)، «بوقلمون صفت»، «شاهكار هنری» و یك داستان به پیشنهاد مخاطبان و علاقه‌مندان حاضر در جلسه روخوانی خواهد شد.

ایلنا: دومین جلسه از سری نشست‌های «چخوف‌ خوانی» شنبه هفته آینده در تالار انتظامی خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داریوش مودبیان نویسنده، مترجم، گوینده و تهیه كننده آثار نمایشی رادیویی كه این نشست‌ها به همت و زیر نظر او برگزار می‌شود، ضمن اعلام این خبر، گفت: در این برنامه‌ها ما به روخوانی داستان‌های برگزیده از آنتوان چخوف می‌پردازیم كه انتخاب داستان‌ها توسط من انجام می‌شود.

او ادامه داد: در قالب این جلسه‌ها ما داستان‌هایی از این نویسنده را انتخاب می‌كنیم كه می‌توان گفت دارای ظرفیت نمایشی بالایی هستند، به شكلی آثار را برای اجرا به صورت نمایش‌ به هنرمندان پیشنهاد می‌دهیم.

مودبیان همچنین با اشاره به اینكه كلیه شخصیت‌های قصه را شخصا برای مخاطبان و علاقه‌مندان اجرا می‌كند، اظهار داشت: در جلسه دوم كه شنبه هفته آینده ساعت 18 در تالار انتظامی خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود، داستان «مضرات دخانیات» به صورت مونولوگ (تك گویی)، «بوقلمون صفت»، «شاهكار هنری» و یك داستان به پیشنهاد مخاطبان و علاقه‌مندان حاضر در جلسه روخوانی خواهد شد.

وی افزود: طی جلسه دوم چخوف خوانی علاوه بر روخوانی داستان «بوقلمون صفت» به سال 1884 به عنوان سالی كه اثر نوشته و منتشر شده است نیز اشاره می‌شود تا مخاطب بهتر متوجه باشد اثر در چه دوره تاریخی و در چه شرایطی به نگارش درآمده است. دوره‌ای كه چخوف آثار خود را با نام مستعار منتشر می‌كرده و سال شكوفایی این نویسنده بزرگ محسوب می‌شود.

این هنرمند در پایان، بیان كرد: ورود به سالن برای عموم آزاد و رایگان خواهد بود و چنانكه جلسه نخست این جلسه‌ها نشان داد با استقبال زیاد علاقه‌مندان به چخوف و روخوانی داستان‌‌های بزرگان ادبیات جهان مواجه شده است.

«مضرات دخانیات» سخنرانی شخصیتی است به نام ایوان نیوختین كه در جمعی به سخنرانی درباب مضرات دخانیات می‌پردازد و نویسنده در متن خود شخصیت را با چنان ظرافتی توصیف می‌كند كه خواننده در حین مطالعه داستان به خوبی با این فرد آشنا می‌شود.

جلسه گذشته «چخوف خوانی» كه 14بهمن‌ماه در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران برای علاقه‌مندان برگزار شد، داستان‌های «آنچه یافت می‌نشود»،‌«دخترك بی‌دست و پا»، «درباره تئاتر» و «پیشنهاد» (نامه‌نگاری میان یك روزنامه‌نگار و منتقد ادبی با آنتوان چخوف و پیشنهاد او برای نهادن نام واقعی نویسنده بر داستان‌ها و پاسخ چخوف به او كه به عنوان یكی از نامه‌های معروف تاریخ ادبیات جهان محسوب می‌شود) توسط داریوش مودبیان برای حاضران اجرا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز