خبرگزاری کار ایران

آشتیانی‌پور:

باید معنی دفاع مقدس را دوباره پیدا کنیم

asdasd

قطعا برگزاری جشنواره دفاع مقدس در دیده شدن و توجه به سینمای دفاع مقدس مهم و تاثرگذار است

 ایلنا: تهیه کننده فیلم سینمایی «بیداری رویا‌ها» گفت: چنانچه معنی دفاع مقدس آسیب‌شناسی شود و دامنه دفاع مقدس را تعریف مجدد کنیم معانی مختلفی پیدا می‌کند و موضوع حفظ ناموس، مرز‌ها وحریم‌های کشور و حتی پاسگاه‌های مرزی کشور، دفاع از حریم انسانی، مبارزه با رشوه خواری و.. می‌تواند موضوع فیلم دفاع مقدس باشد.

 به گزارش ایلنا علی آشتیانی‌پور در گفت‌و‌گو با روابط عمومی دوازدهمین جشنواره فیلم دفاع مقدس با اشاره به تاثیر برگزاری جشنواره بر روند فیلم‌های دفاع مقدس گفت: قطعا برگزاری جشنواره دفاع مقدس در دیده شدن و توجه به سینمای دفاع مقدس مهم و تاثرگذار است اما در شرایطی جشنواره فیلم دفاع مقدس برگزار می‌شود که فیلم قابل تاملی نداریم و علت آن هم این است که باید معنی دفاع مقدس را دوباره پیدا کنیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «نقاب» اگر تنها بخواهیم فیلم در ایام جنگ و در خصوص مناطق مرزی و المان‌ها و ادبیات آن زمان محدود شویم، نمی‌توانیم فیلم قابل تاملی داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: چنانچه معنی دفاع مقدس آسیب‌شناسی شود و دامنه دفاع مقدس را تعریف مجدد کنیم معانی مختلفی پیدا می‌کند و موضوع حفظ ناموس، مرز‌ها وحریم‌های کشور و حتی پاسگاه‌های مرزی کشور، دفاع از حریم انسانی، مبارزه با رشوه خواری و.. می‌تواند موضوع فیلم دفاع مقدس باشد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دختری به نام تندر» تاکید کرد: ضرورت دارد زبان دفاع مقدس را تعریف مجدد داشته باشیم و دامنه‌اش را با زبان امروز تعریف کنیم تا مخاطب امروز بتواند با ان ارتباط برقرار کند

این تهیه‌کننده سینما خاطرنشان کرد: همچنین برای جذب مخاطب باید کارهای کلیشه‌ای و شعاری را از فیلم‌های دفاع مقدس حذف کنیم. اگر نگاه به دفاع مقدس وسعت یابد فیلمسازان دوباره انگیزه و جرات برای فیلمسازی خواهند داشت.

آشتیانی‌پور در خاتمه با تاکید بر اینکه ارزش دفاع مقدس باید به شکل واقعی آن دیده شود اظهار داشت: ما باید به این دیدگاه برسیم که اگر امروز شهیدان، جانبازان و آزادگان در جایگاه امروز قرار داشتند چگونه مشکلات را حل می‌کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز