خبرگزاری کار ایران

گلبرگ ابوترابیان؛

«منم شهریار، كربلا صدایم بزن» محرم سال آینده اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۹۶

نمایش «منم شهریار، كربلا صدایم بزن» را برای اجرا در ماه محرم آماده می‌كنیم كه علاقه داشتیم امسال روی صحنه برود اما فعلا به سال آینده موكول شده است.

ایلنا: گلبرگ ابوترابیان كه قصد اجرای نمایش «منم شهریار، كربلا صدایم بزن» برای ماه محرم امسال داشت از موكول شدن اجرا به سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این كارگردان در رابطه با دومین اثر كه پس از «چی شد كه من مار خوردم؟» برای اجرا آماده می‌كند، گفت: نمایش «آینه‌ها» را برای اجرا آماده می‌كردیم كه قصد داشتیم در قالب جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه برود كه خوشبختانه رد شد.

او ادامه داد: خوشبختانه از این جهت كه اثر واقعا برای اجرا در جشنواره آماده نشده بود و نیاز به زمان بیشتری برای تمرین داشتیم.

كارگردان نمایش «چی شد كه من مار خوردم؟» در رابطه با اثر مناسبتی كه برای اجرا در ماه محرم آماده می‌كند، اظهار داشت: نمایش «منم شهریار، كربلا صدایم بزن» را برای اجرا در ماه محرم آماده می‌كنیم كه علاقه داشتیم امسال روی صحنه برود اما فعلا به سال آینده موكول شده است.

این هنرمند همچنین درباره ایفای نقش در نمایش «ملی» نوشته هنگامه مفید و كارگردانی افسانه زمانی، گفت: اگر بگویم ملی، نمایشی سنتی است كمی آدرس غلط به مخاطب خواهد بود. اما عناصر و شیوه‌های اجرایی نمایش‌ سنتی ایرانی در كار وجود دارد.

وی ادامه داد: در این نمایش همچنین دو عروسك داریم كه در كنار هنرمندان و بازیگران زنده به ایفای نقش می‌پردازند و نباید به دلیل حضور عروسك، كار را در حوزه كودك دید، بلكه برای مخاطب بزرگ‌سال اجرا می‌شود كه تعداد زیادی از بچه‌های هنرمند باتجربه عرصه نمایش در آن حضور دارند.

ابوترابیان در خصوص نقش خود در این اثر نمایشی، بیان كرد: من نقش زنی را بر عهده دارم كه رئیس مستخدم‌های خانه اعیانی است كه قصه نمایش «ملی» در آن جریان دارد. با توجه به اینكه نقش فردی را برعهده دارم كه 20سال از سن خودم بزرگتر است و نیاز به صداسازی سنگینی داشت، ایفای این نقش برایم كار ساده‌ای نبود.

این هنرمند در پایان، درباره تجربه همكاری در این اثر نمایش، گفت: تنها به همین میزان می‌توانم اشاره كنم كه وقتی هر روز اجرای نقش روی صحنه به انتها می‌رسد، هنگامی كه از سالن بیرون می‌آیم به این فكر می‌كنم كه یك روز دیگر از عمر روی صحنه بودن این كار به به انتها رسید و از این بابت ناراحت هستم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز