خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل خانه تئاتر:

نهاد صنفی نیستیم بابت طرح مجلس نگرانی نداریم

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۲۷

از آن‌جا كه به عنوان یك سازمان مردم نهاد و یا موسسه فرهنگی شناخته می‌شویم، نگرانی زیادی درخصوص طرح مستثنی شدن موسسات فرهنگی از شمول قانون نظام صنفی برای نهادها تئاتری وجود نخواهد داشت.

ایلنا: مدیرعامل خانه تئاتر ضمن اشاره به اینكه حرفه تئاتر از سوی مسئولان كشور ما به عنوان شغل افراد محسوب نمی‌شود،  طرح اخیر مجلس درباره فعالیت اصناف فرهنگی زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد را برای هنرمندان این رشته نگران كننده ندانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرعامل خانه تئاتر در پاسخ به این سوال كه باتوجه به طرح نمایندگان مجلس برای مستثنی شدن موسسات فرهنگی از شمول قانون نظام صنفی، آیا باید نگران از دست رفتن تنها سرپناه هنرمندان تئاتر كشور باشیم یا خیر، گفت: متاسفانه به این دلیل كه حرفه هنرمندان تئاتر در كشور ما از سوی نمایندگان و دیگر مسئولان به عنوان شغل شناخته نمی‌شود، اصولا مجوز داشتن صنف یا سندیكا برای هنرمندان فعال در رشته تئاتر صادر نمی‌شود.

وی ادامه داد: از همین رو برای ما مجوز موسسه فرهنگی صادر شده است و مجوزهای اجرای آثار نمایشی هم زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌شود.

مدیرعامل خانه تئاتر در انتها بیان كرد: از آن‌جا كه به عنوان یك سازمان مردم نهاد و یا موسسه فرهنگی شناخته می‌شویم، نگرانی زیادی درخصوص طرح مستثنی شدن موسسات فرهنگی از شمول قانون نظام صنفی برای نهادها تئاتری وجود نخواهد داشت.

در تاریخ ۴ بهمن ماه، طرحی با قید یک فوریت در صحن علنی مجلس مطرح شد که براساس آن، یک تبصره به بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اضافه می‌شود که مطابق آن موسسات فرهنگی، هنری، تبلیغاتی و ناشرین از شمول قانون نظام صنفی مستثنی خواهند شد و مجوز این موسسات فرهنگی به وزارت فرهنگ و ارشاد محول خواهد شد. در این صورت کارکردهای صنفی انجمن‌هایی چون اتحادیه‌های ناشران و کتاب فروشان از بین می‌رود و نهادی مستقل برای پیگیری و مطالبه درخواست‌ها و مشکلات نهادهای فرهنگی و هنری وجود نخواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز