خبرگزاری کار ایران

سعید الهی مدیر اجرایی هیأت ساماندهی صنوف سینمایی:

واگذاری مسکن مهر به سینماگران متقاضی در مرحله نهایی است

کد خبر : ۵۰۱۷۵

فهرست اولیه سینماگران متقاضی مسکن مهر شامل 436 نفر از اعضای 11 صنف قانونی سینمایی پس از کسب دستورات لازم از ریاست جمهوری و عبور از مراحل اداری وزارت راه و شهرسازی در اختیار مدیران عامل و کارشناسان شرکت های عمران شهرهای جدید پردیس و پرند قرار گرفته است.

ایلنا: سعید الهی مدیر اجرایی هیأت ساماندهی صنوف سینمایی گفت: واگذاری مسکن مهر به سینماگران کشور وارد مرحله نهایی شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از دبیرخانه هیأت ساماندهی صنوف سینمایی، وی طی گفتگویی ادامه داد: فهرست اولیه سینماگران متقاضی مسکن مهر شامل 436 نفر از اعضای 11 صنف قانونی سینمایی پس از کسب دستورات لازم از ریاست محترم جمهوری و عبور از مراحل اداری وزارت راه و شهرسازی در اختیار مدیران عامل و کارشناسان
شرکت های عمران شهرهای جدید پردیس و پرند قرار گرفته است تا نسبت به واگذاری آنها برنامه ریزی نموده و سایر اقدامات را انجام دهند.

سعید الهی خاطرنشان ساخت: این موضوع پس از مصوبه شورای عالی سینما و تخصیص 2هزار واحد مسکن مهر به سینماگران بطور جدی از سوی هیأت ساماندهی پیگیری شد و ما در انتظار برگزاری جلسات نهایی با دست اندرکاران شرکت های مربوطه در شهرهای پردیس و پرند جهت چگونگی توزیع واحدها و نحوه واگذاری آنها به اهالی سینما هستیم.

وی اضافه کرد: بسیاری از اقدامات بی سابقه برای سینماگران از قبیل همین گونه اقدامات رفاهی نیازمند مدت زمان و هموار سازی مسیرهای پرفراز و نشیب اداری است که انتطار می رود سینماگران فهیم کشور با صبوری بیشتر، یاری بخش هیأت ساماندهی و سازمان سینمایی در دریافت امکانات و تسهیلات برای خانواده بزرگ سینمای ایران باشند.

مدیر اجرایی هیأت ساماندهی صنوف سینمایی یادآور شد: بی تردید این سهمیه به همه اهالی سینما اختصاص دارد لیکن اولویت اول براساس اعلام سازمان سینمایی کشور به متقاضیان صنوف قانونی اختصاص داشته است.

الهی تأکید کرد: اعضای محترم شورای عالی سینما به ویژه جناب آقای شمقدری درتلاش است طی گفتگو با ریاست محترم جمهوری دربرخی شرایط واگذاری و تسهیلات بانکی، درچارچوب ضوابط انعطاف بیشتری برای سینماگران در نظر گرفته شود.

وی گفت: اینکه چه کسانی در شهر پردیس و چه گروهی در شهر پرند از مسکن مهر برخوردارند هنوز مشخص نیست، لیکن قطعیت سهمیه تخصیصی برای سینماگران در این 2 شهر مصوب شده که می بایست در جلسات نهایی با مسئولین مربوطه، راهکاری برای رعایت عدالت و نحوه صحیح توزیع واحد ها جستجو کرد.

وی ادامه داد: درطول روزهای گذشته بسیاری از سینماگران با مراجعه به دفتر هیأت ساماندهی پیگیر ثبت نام در فهرست دوم تقاضای مسکن مهر بوده و یا از اقدمات برخی نهاد های فرهنگی در تلاش برای تأسیس
تعاونی مسکن برای سینماگران خبر می دهند که باید به اطلاع برسانم هیأت ساماندهی تنها درجهت اجرایی شدن مصوبات رسمی مرتبط با دولت اقدام نموده و مسئولیتی در قبال وعده ها و سایر اقدامات مشابه ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز