خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از ششمین جشن كانون برنامه ریزان و دستیاران كارگردان:

درویش:باید به طور جدی رسوبات نفرت پراکنی را از درون سینما پاک کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۶۲

ادبیاتی که امروز بر اوضاع سینما حاکم شده و وارد حیطه‌های خصوصی ما شده است را از بین ببریم و از این مرحله با سعه صدر عبور کنیم و به گذشته فکر نکنیم زیرا ماندن در گذشته نفرت پراکنی دارد/ توحیدی: بازگشایی خانه سینما نزدیك است.

ایلنا: ششمین جشن کانون برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینمای ایران به همراه تقدیر از ۵ کارگردان فیلم اولی شب گذشته(جمعه 11 اسفند) در فرهنگسرای رسانه برگزار شد و در طول این جشن تمامی تقدیرشوندگان و مهمانان از اینكه خانه سینما بزوی باز می‌شود ابراز خوشحالی كردند و از بانیان باز شدن خانه سینما تشكر كردند.

طائرپور: نسل جدید در زمانه سختی وادار سینما شده است

به گزارش خبرنگار ایلنا،فرشته طاهر‌پور كه برای اهدای تندیس هادی مقدم دوست به روی سن آمده بود، گفت: امروز نسل جدید از راه درست وارد سینما می‌شود و هر چند در سخت‌ترین روز‌ها وارد سینما شده است اما امیدوارم از این مرحله رد شود و وضعیت این روزهای سینمای ایران بهبود یابد.

هادی مقدم دوست کارگردان فیلم "سر به مهر" گفت: متشکرم که من را قابل تقدیر دانستید و همچنین از انجمن دستیاران که ما فیلم سازان اول را حمایت کرد.


 كیومرث پور احمد:فصل خوبی در سینما در راه است

كیومرث پور احمد نیز قرار بود در این مراسم حضور پیدا كند اما بدلیلی مشغله كاری نتوانست و مسعود رایگان پیام وی را خواند.

به گزارش ایلنا، در  متن پیام کیومرث پوراحمدآمده است:اگر چه ما زمستان سختی را در سینما پشت سر گذاشتیم اما فصل خوبی از سینما در راه است.

وی ادامه داد: من هم زمانی دستیار بودم و آن روز‌ها ۲۰ ساعت کار می‌کردم و فقط ۴ ساعت می‌خوابیدم به همین دلیل هر دستیاری که بیاید و فیلم خوب بسازد طبیعی است که خوشحال می‌شود و ما و همه باید راه را برای ورود این عزیزان به سینما باز کنیم و به زودی همه ما در زیر سقف خانه خودمان خانه سینما جمع می‌شویم.

رسول صدر عاملی: دستیارانی كه كارگردان می‌شوند هدفمند به سینما نگاه می‌كنند 

مسعود میمی یکی دیگر از اعضای شورای مرکزی قبل از تقدیر از دانش اقباشاوی  گفت: متاسفانه بدنه سینما امروز درگیر بیماری، بیکاری و بی‌خانمانی است درحالی که بعضی فیلم‌ها با بودجه دولتی ساخته می‌شوند اما قواره خوبی ندارند هرچند از نظر من مهم بودجه نیست بلکه مهم اندیشه پاکی است که در سینما جاری است.

رسول صدرعاملی نیز كه برای اهدای تندیس اقبا شاوی به روی سن آمده بود،  گفت: برگزاری این جشن در شش دوره بسیار مهم است دستیاران برنامه ریز و کارگردان که امروز تعدادی از آن‌ها فیلم ساخته‌اند کسانی هستند که هدفمند پرده بزرگ را هدف گرفته‌اند و موفق هستند هرچند همه ما در طول زمان قضاوت می‌شویم.

دانش اقباشاوی نیز  گفت: ما دنبال این هستیم کسانی فیلم بسازند که از بدنه سینما باشد و میرکریمی به خوبی به ما آموخت که راه اینکه ما از یک مساله بهره‌مند شویم این است که همه ما از آن بهره‌مند شویم.

هادی محقق: تنها آرزویم در سال 92 باز شدن خانه سینماست.
غلامرضا موسوی تهیه کننده سینما كه برای تقدیر از هادی محقق كار گردان فیلم "او خوب سنگ می‌زند" به روی سن آمده بود گفت: ما باید از این گردهمایی‌ها استقبال کنیم و برخلاف کسانی که مخالف این گردهمایی‌ها هستند از یك  چنین بهانه‌هایی استقبال کنیم و امیدوارم به زودی شاهد بازگشایی خانه سینما شویم و برای جشن دچار مشکل نشویم.

ابراهیم اصغری تهیه کننده او خوب سنگ می‌زند نیز گفت: من در این سال‌های اخیر با سه فیلم اولی کارکردم و کار کردن با کسانی که دستیار بودند راحت‌تر است.

هادی محقق نیز گفت: من از زمانی که دستیار بودم دوست داشتم عضو خانه سینما شوم و بعد دیدم که این عضو شدن شخصیت خوبی به من می‌دهد اگر در سال ۹۲ یک آرزو داشته باشم آن این است که خانه سینما باز شود.

 رضا میر كریمی: دلم برای ساختمان خیابان سمنان تنگ شده است

مازیار میری كه برای تقدیر از محسن قرایی به روی سن آمده بود گفت:  من از حواشی فیلم خسته نباشید و حضور میرکریمی اطلاع داشتم  و می دانستم كه با  فیلم خسته نباشید با نامهربانانه‌ترین شکل برخورد شد به نظرم محسن قرایی و افشین هاشمی شانس بزرگی داشتند که فیلم ساز بزرگی پشت فیلم آن‌ها بود.

رضا میرکریمی  تهیه كننده فیلم "خسته نباشید" نیز  گفت: دلم برای ساختمان خیابان سمنان تنگ شده حضور در فیلم خسته نباشید تجربه خوبی بود و کار با کارگردان‌های فیلم "خسته نباشید" و "تاج محل" لذت بخش بود زیرا معتقدم در بخش کارگردانی مهم درست انتخاب کردن آن است.

افشین هاشمی یكی از كارگردان‌های فیلم نیز  گفت: من عضو کانون نیستم اما اینجا اولین جای رسمی است که من را به عنوان کارگردان دعوت کرده و باید از میرکریمی ممنون باشم و مدیون وی و گروهی هستم که با من در این فیلم یک دل کارکرده است.

محسن قرایی نیز با امید راه اندازی خانه سینما از دست اندرکاران تشکر کرد.

احمد رضا درویش: درد جامعه امروز در سینما وجود ندارد
احمد رضا درویش  نیز كه برای تقدیر  از بهروز شعیبی به روی سن آمده بود با اشاره به وضعیت امروز سینما گفت: متاسفانه در فیلم‌های امروز دردی که در سر تاسر لایه‌های جامعه وجوددارد دیده نمی‌شود و در حال حذف شدن است و این فاجعه بزرگی برای فیلم‌های ما است.

وی با اشاره به جشن کانون برنامه ریزان و دستیاران كار گردان  گفت: اینکه در این شرایط گروهی قدر‌شناس اعضای دیگر خود هستند خیلی خوب است زیرا صنف سینما یعنی همین و خانه سینما یعنی توجه به مطالبات هم صنفان است.

درویش با اشاره به وضعیت خانه سینما گفت: در داستان خانه سینما ما با ۴ گروه مواجه بودیم اول کسانی که در حوزه تصمیم گیری براساس سیستم ریل گذاری خود دنبال تعطیلی خانه سینما بودند دوم کسانی که طرفدار خانه سینما بودند و بیانیه‌های چند هزار نفری دادند،سوم گروهی که بینابین هستند.

وی ادامه داد:این سه گروه همه از اهالی سینما هستند و اشتباه است که ما به عنوان کسی که صاحبخانه هستیم نه مستاجر بعد‌ها بخواهیم با این‌ها روبرو شویم اما گروه چهارم کسانی هستند که این وضعیت خانه سینما را به مصلحت ندانستند و خواستند خانه سینما باز شود حال به هر دلیلی ولی من معتقدم که سینماگران خلاق هستند و نظرات خودشان را هرگز به حراج نمی‌گذارند.

درویش گفت: باید به طور جدی رسوبات نفرت پراکنی را از درون سینما پاک کنیم و ادبیاتی که امروز بر اوضاع سینما حاکم شده و وارد حیطه‌های خصوصی ما شده است را از بین ببریم و از این مرحله با سعه صدر عبور کنیم و به گذشته فکر نکنیم زیرا ماندن در گذشته نفرت پراکنی دارد.

درویش با رد انتقاداتی که به بعضی فیلم‌ها در دهه ۶۰ می‌شود و با نامبردن از فیلم‌های آن دوره گفت: سینما یک مسیر طبیعی دارد و فیلم ساز براساس شرایط اجتماعی زمان خود فیلم می‌سازد و فیلم امروز مشکل امروز جامعه است در آن دوران فیلم‌هایی ساخته شد که بسیار قابل قبول بود.

بعد از سخنان درویش از محمد رضوی تهیه كننده فیلم و بهروز شعیبی كار گردان با اهدائ تندیس تقدیر شد.

توحیدی: بازگشایی خانه سینما نزدیك است

فرهاد توحیدی رئیس هایت مدیره خانه سینما در زمان تقدیر از مدیر فرهنگسرای رسانه گفت:بازگشایی خانه سینما نزدیک است و در جریان اصلاح اساسنامه نیز ذره‌ای از ماهیت خانه سینما که‌‌ همان ماهیت صنفی است کم نشده است زیرا خانه سینما نهاد صنفی است افرادی هم که از طرف سازمان سینمایی آمده‌اند نیت خیر داشتند و تلاش کردند که وضعیت بهبود یابد و امیدوارم صبر ۱۴ ماهه سینما به بار بنشیند و تا پایان سال خانه سینما باز شود.

ربانی مدیر فرهنگسرای رسانه نیز گفت: امروز خوشحالیم که این جشن برگزار می‌شود زیرا ۵ فیلم خوب ساخته شده که همه آن‌ها جوان وخوش آتیه هستند.

در این مراسم هنرمندانی همچون رضا عطاران، رابعه اسکویی، هانیه توسلی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، رضا میرکریمی، محمدرضا عباسیان، غلامرضا موسوی، سید محمود رضوی، محمد مهدی عسگرپور، فرشته طاهرپور، سید جمال ساداتیان، احمدرضا درویش، ‌سامان مقدم، کیوان کثیریان، واروژ کریم مسیحی، مرضیه برومند، علیرضا داودنژاد، علی ملاقلی‌پور، سحر صباغ سرشت، ‌ آناهید آباد، بهروز شعیبی حضور داشته‌اند و در پایان مراسم عکس دسته جمعی گرفتند.

درویش:باید به طور جدی رسوبات نفرت پراکنی را از درون سینما پاک کنیم

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز