خبرگزاری کار ایران

ابراز گلایه پخش‌كننده فیلم‌های كیارستمی:

وضعیت اكران "مثل یك عاشق" نامعلوم است

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۳۴

در شرایط فعلی؛ هیچ اتفاق نظری در نگاه مسئولان و اعضای فعال در صنوف توزیع و نمایش برای اکران فیلم‌های شاخص فرهنگی و حمایت از سینمای مستقل کشور وجود ندارد.

ایلنا: فیلم سینمایی مثل یك عاشق قرار بود همزمان با اكران جهانی در ایران نیز به نمایش دربیاید اما به‌رغم تلاش‌های پخش‌كننده فیلم در ایران؛ این كار صورت نگرفت.

رامین رحیمی(تهیه‌كننده سینما و پخش كننده آثار كیارستمی در ایران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به روند نمایش فیلم مثل یك عاشق گفت: پیگیری‌های لازم صورت گرفت و ضمن موافقت و همکاری آقای کیارستمی جهت دوبله و سپس اکران فیلم، تلاش این بوده و هست که فیلم به‌صورت همزان با اكران جهانی در ایران به نمایش دربیاید.

وی ادامه داد: مكاتبات لازم با ارشاد انجام شد و پیگیری جهت دریافت مجوز نیز صورت گرفت اما متاسفانه ارشاد همکاری لازم را برای انجام دوبله با ما نکرد و امكان دوبله فیلم فراهم نشد. به همین دلیل نتوانستیم فیلم را آماده کنیم.

رحیمی افزود: به همین دلیل زمان مناسب برای اكران فیلم را از دست دادیم. حتی برای نوروز 92 نیز می‌توانستیم فیلم را به صورت آزاد اكران كنیم، اما با توافق آقای كیارستمی اكران فیلم را به زمان مناسب موكول كردیم تا شرایط جهت دریافت مجوز دوبله و نمایش تسهیل شود.

وی همچنین ادامه داد: در شرایط فعلی متاسفانه هیچ اتفاق نظری در نگاه مسئولین و اعضای فعال در صنوف توزیع و نمایش برای اکران فیلم‌های شاخص فرهنگی و حمایت از سینمای مستقل کشور وجود ندارد. امیدوارم روزی تغییر در نگاه به این نوع سینما در بین دوستان مسئول و سینماگر بوجود آید و فارغ از حاشیه‌ها به خود فیلم و فرم و ساختار آن توجه کنند، زیرا اعتبار تاریخ سینمای ما را باید در بین همین فیلم‌ها و آثار سینماگران بزرگی همچون کیارستمی، نادری، کیمیاوی و... جستجو کرد.

وی اضافه كرد: نسل سوم ما علاقمند دیدن این آثار روی پرده سینماهای کشور هستند و باید به این خواسته آنها توجه جدی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز