خبرگزاری کار ایران

جشنواره تئا‌تر شمسه میزبان گروه‌های افغانی می‌شود

کد خبر : ۵۳۴۷۷

سومین جشنواره تئا‌تر شمسه میزبان گروه‌های نمایشی از شهرهای افغانستان می‌شود.

ایلنا: محمد حسن خشنویس، مدیر دفتر پژوهش‌های فرهنگی شهرداری تهران و اسدلله امیری، رایزن فرهنگی افغانستان عصر روز گذشته(13 اسفند) در دومین جشنواره تئا‌تر شمسه حضور یافتند.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دومین جشنواره تئا‌تر شمسه، اسدلله امیری، رای زن فرهنگی افغانستان با محمدحسن خشنویس، مدیردفترپژوهش‌های فرهنگی شهرداری تهران دیدار کرد.

وی در گفتگو با محمد حسن خشنویس، مدیر دفتر پژوهش‌های فرهنگی شهرداری تهران، از اینکه دو گروه تئاتری برای نخستین بار در جشنواره‌ای از جشنواره‌های تئا‌تر ایران حضور پیدا کرده‌اند، ابراز خرسندی کرد و افزود: امیدوارم هرچه زود‌تر همکاری عمیق تری میان جشنواره تئا‌تر شمسه و سفارت افغانستان برقرار شود.
همچنین، خشنویس ابراز امیدواری کرد که سومین جشنواره تئاترشمسه میزبان حضور گروه‌های نمایشی از شهر کابل و یا دیگر شهرهای افغانستان خواهد بود.
مدیردفتر پژوهش‌های فرهنگی شهرداری تهران الگوی و ابتکار بچه‌های تئا‌تر شمسه را قابل اجرا در سایر رشته‌های جشنواره شمسه دانست و گفت: این حرکت می‌تواند به عنوان الگویی در دیگر رشته‌های جشنواره شمسه استفاده شود. با توجه به اینکه کشور افغانستان در زمینه خط، شعر، نویسندگی، تعزیه و هنرهای نمایشی هنرمندان و ادبیان به نامی دارد، امکان حضور این افراد در سومین جشنواره شمسه فراهم خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز