خبرگزاری کار ایران

تاكید جوزانی بر تلاش گروهی برای سیاسی كردن موضوع خانه‌سینما:

می‌خواهند خانه‌سینما را دولتی كنند

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۶۷

گروهی که از ابتدا فکر می‌کردند جلسات مشورتی خانه‌سینما به نتیجه نمی‌رسد و افراد حاضر با هم گفتگو نمی‌کنند بلکه دعوا نیز خواهند کرد، وقتی نتیجه جلسه را دیدند، خود را بازنده دیدند. آنها امروز دنبال راهی می‌گردند تا به دیگران تهمت بزنند.

ایلنا: مسعود جعفری جوزانی که به عنوان نماینده رئیس جمهور در کمیته اصلاح اساسنامه شرکت کرده است، معتقد است: که بحث‌هایی که بعداز پایان اصلاح اساسنامه مطرح می‌شود را درست نمی‌داند.

مسعود جعفری جوزانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به روند اصلاح اساسنامه خانه‌سینما گفت: زمانی که با من تماس گرفته شد و از من خواسته شد تا در این جلسات به عنوان حکم وارد شوم، گروهی از دوستان به من توصیه کردند که این مسئولیت را نپذیرم زیرا معتقد بودند سرانجام این قضیه از قبل تعیین شده و اصلا قرار نیست خانه‌سینما بازگشایی شود و اعتبار من زیرسوال می‌رود.

وی ادامه داد: اما من همانگونه که براساس و منطق خود و یک دیدگاه عقلانی؛ از دو سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی وارد جریان انقلاب شده بودم، وظیفه‌ی شهروندی خود دیدم کاری كه از دستم برمی‌آید را انجام دهم و با توکل به خدا این مسئولیت را پذیرفتم.

جوزانی با تاکید بر لزوم صداقت در کار و تعامل گفت: اگر به تاریخ شیعه نگاه کنیم، یکی از دلایل پیروزی شیعه این است که ائمه معصومین و شیعیان واقعی همیشه و در همه رفتارهای خود صادقانه و معتدل رفتار کرده‌اند و ما نیز باید اینگونه باشیم.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد امروز عده‌ای قصد دارند با استفاده از بعضی مسائل؛ گروهی دیگر را گوشه‌نشین کنند. عده‌ای می‌گویند یا باید مانند آنها فکر و عمل کنیم یا هیچ کاری نکنیم و به کنار برویم. درحالیکه این حرف درست نیست و مملکت برای همه ماست و همه ما جزئی از جمهوری اسلامی هستیم و آن را قبول داریم.

جوزانی افزود: زیبایی جمهوری اسلامی در این است که هر فردی عقیده خود را به راحتی بیان کند و این هدفی است که از آغاز انقلاب وجود داشته است.

وی ادامه داد: گاهی افرادی پیدا می‌شوند که با استفاده از احساسات یا شعارهای گل درشت تصور می‌کنند که می‌خواهند به نظام، انقلاب و کشور کمک کنند درحالیکه اینگونه نیست و این کار آنها به نظام لطمه می‌زند. آنچه که به نظام خدمت می‌کند؛ قانون‌گرایی است و ما اگر نظام جمهوری اسلامی را دوست داریم باید قانون‌گرا باشیم و از تهمت زدن و پیچیده کردن مسائل و مغشوش کردن افکار عمومی و تبدیل یک مساله ساده به یک مساله سیاسی گل درشت خودداری کنیم.

جوزانی افزود: ما باید با بلوغ کاری و فکری؛ حرف و رای خود را بگوییم و تلاش کنیم که آن را به کرسی بنشانیم اما باید در این راه همفکری و تعامل نیز داشته باشیم و اگر دیدیم که نمی‌توانیم بازی را ببریم آن بازی را به هم نزنیم.

وی درباره مباحثی که پیرامون اضافه شدن پسوند جمهوری اسلامی به خانه سینما بعد از پایان کار شورای اصلاح اساسنامه مطرح شده است، گفت: در 30 بهمن ماه اصلاح اساسنامه به پایان رسید و قرار شد همه اعضا آن را امضا کنند. فردای آن روز نمایندگان خانه‌سینما اساسنامه اصلاح شده را امضا كردند اما نمایندگان ارشاد نیامدند و من نیز به آنها دسترسی نداشتم به همین دلیل نسخه‌ای از آن را به منزلشان فرستادم. دو روز بعد نمایندگان ارشاد با چند پیشنهاد دیگر آمدند و از آنجا كه این پیشنهادات عقلانی بود به تایید نمایندگان خانه‌سینما نیز رسید و اساسنامه جدیدی در نسخه‌ای جدید آماده شد و مجدد برای امضا آن را آماده كردیم.

وی ادامه داد: دوباره زمانی كه اساسنامه برای امضاء آماده شد؛ نمایندگان خانه‌سینما همه‌ی صفحات را آن را امضا كردند و بازهم نمایندگان ارشاد پیشنهاد جدیدی داشتند به طور مثال جمال شورجه پیشنهاد داد که بندی به عنوان لزوم حفظ شئونات اسلامی به اساسنامه اضافه شود اما یکی دیگر از اعضای جلسه اعلام کرد که باتوجه به گسترده بودند مفاهیم این بند بهتر است این بند را در اساسنامه قرار ندهیم.

وی ادامه داد: بعداز ظهر آن روز پیشنهاد شد که یک تبصره به اساسنامه اضافه شود که براساس آن نام خانه‌سینما، خانه‌سینمای جمهوری اسلامی ایران شود و در تمام نامه‌نگاری‌ها و قراردادها این اصل رعایت شود و در تمام برنامه‌ها نیز پرچم جمهوری اسلامی ایران قرار داده شود. ابوالقاسم طالبی صفحه اول و آخر را امضا نكرد و عباس بابویهی نیز صفحه اول را امضا نكرد. آنها معتقد بودند كه این بند باید یا در صفحه اول یا در صفحه آخر درج شود.

جوزانی افزود: در موقع بررسی این پیشنهاد؛ من و نمایندگان خانه‌سینما با این پیشنهاد مخالف بودیم زیرا معتقد بودیم این كار خانه‌سینما را تبدیل به نهادی دولتی و رسمی می‌كند و در تناقض آشكار با مسئولیت‌های خانه‌سینما. همچنین تعریف خانه‌سینماست كه آن را نهادی غیرسیاسی و غیردولتی می‌داند است و تناقض آشكار با وظایف آن و مسولیت ما كه باز كردن خانه سینماست، دارد.

جوزانی افزود: تمام نهادها و سازمان‌ها در جمهوری اسلامی براساس قوانین نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند اما پسوند جمهوری اسلامی در ادامه اسم آنها نیست. اگر بخواهیم نام جمهوری اسلامی را به خانه‌سینما اضافه کنیم به طور مثال باید به نام حوزه هنری نیز جمهوری اسلامی اضافه کنیم و بگوییم حوزه هنری جمهوری اسلامی ایران یا بگوییم خانه موسیقی جمهوری اسلامی ایران یا درباره قرار دادن پرچم نیز این حرف عجیب بود زیرا در تمام برنامه‌های رسمی و غیررسمی پرچم جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و قرآن مجید تلاوت می‌شود و سرود ملی نظام جمهوری اسلامی پخش می‌شود درحالیکه این موارد در اساسنامه‌ها نیامده است.

وی ادامه داد: در تمام مواد متن اساسنامه خانه‌سینما تاکید شده است که مدیرعامل و حتی بازرسان باید به تبعیت از قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی اشتهار داشته باشند و این اشتهار نیز باید به تایید برسد.

جوزانی تاکید کرد: با این حال من نظرات افراد حاضر درباره این بند را نوشتم و به همراه متن اصلاح شده اساسنامه به دفتر ریاست جمهوری ارسال کردیم.

وی ادامه داد: مسئولیت من این بود که بروم و موانع قانونی را برداریم تا خانه‌سینما بازگشایی شود و هرگز بحث پیرامون راه‌اندازی خانه‌سینمای جدید مطرح نبود بر همین اساس نیز ما رفتیم و جلسات متعددی كه هریك 5-6 ساعته را برگزار کردیم و همه آنچه که اتفاق افتاد را در گزارشی نوشتیم. اساسنامه اصلاح شده را 30 بهمن تحویل دادیم. كار ما خاتمه یافته است و برگشت به گذشته نمی‌كنیم و هر تغییری هیچ ارتباطی به ما ندارد.

جوزانی افزود: اما امروز گروهی که از ابتدا فکر می‌کردند این جلسات به نتیجه نمی‌رسد و افراد حاضر در جلسه نه تنها با هم گفتگو نمی‌کنند بلکه دعوا نیز خواهند کرد وقتی نتیجه جلسه را دیدند، خود را بازنده می‌بینند و دنبال راهی می‌گردند که به قول معروف بازی را به هم بزنند. به همین دلیل حرفی ارزشمند که جزء ارزش‌هاست را گل درشت می‌کنند تا به دیگران تهمت بزنند و هدف از تهمتشان نیز مشخص است زیرا قطعا منافعی دارد.

وی ادامه داد: باید همانگونه رفتار کنیم که انقلاب کردیم و براساس عقلانیتی که امام راحل به ما داد، رفتار کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز