خبرگزاری کار ایران

شب گذشته با حضور احمدی نژاد؛

سند مهندسی فرهنگی کشور به تصویب رسید

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۱۶

سند مهندسی فرهنگی مجموعه اقدامات، برنامه‌ها، سیاست‌ها، هماهنگی‌ها و هم‌افزایی‌هایی است كه در عرصه‌های گوناگون فرهنگ نظیر ادبیات، هنر و... باید اتفاق بیافتد.

ایلنا:جلسه 731 شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمود احمدی‌نژاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه اظهار داشت: در جلسه امشب(15 اسفند) شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ فراز پایانی سند مهندسی فرهنگی كه در حقیقت تشكیل ستاد یا مجموعه متولی برای اجرایی كردن این سند مهم فرهنگی كشور است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دلیل برخورداری این بحث از حساسیت بالا ضمانت اجرایی شدن این سند است كه در نوع خود برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: سند مهندسی فرهنگی مجموعه اقدامات، برنامه‌ها، سیاست‌ها، هماهنگی‌ها و هم‌افزایی‌هایی است كه در عرصه‌های گوناگون فرهنگ نظیر ادبیات، هنر و... باید اتفاق بیافتد.

مخبر دزفولی گفت: الحمدلله سند مهندسی فرهنگی به تصویب رسیده است و ارتباط آن با اینكه چگونه و توسط چه كسانی اجرایی شود و چه مجموعه‌ای متولی اجرایی شدن، ایجاد هم‌افزایی میان دستگاه‌های فرهنگی برای تحقق اهداف این سند و همچنین نظارت، پایش و رصد آن باشد در حال ساماندهی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مجموعه‌ای كه متولی اجرایی شدن این سند مهم فرهنگی كشور است باید مقابل شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئولین عالیرتبه كشور برای اجرایی كردن این سند پاسخگو باشد.

مخبر دزفولی گفت: این وظایف میانی مورد اتفاق نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی بود اما نحوه ارتباط این مجموعه با شوراهای میانی كه در حوزه فرهنگ درحال فعالیت هستند مورد بحث و تبادل نظر اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت.

وی افزود: نحوه انسجام میان دستگاه‌های فرهنگی كه در سند مهندسی فرهنگی برای آنها تكالیفی مشخص شده است نیز از دیگر مباحث مورد بحث اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون اجرایی شدن سند مهندسی فرهنگی بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برای جمع‌بندی نظرات مطرح شده در این زمینه مقرر شد كارگروهی متشكل از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تشكیل شود و پیشنهادهای مطرح شده را مورد تبادل نظر قرار دهند تا پس از ایجاد اجماع، موارد نهایی شده به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران گفت: برای ضمانت بخشی بیشتر به سند مهندسی فرهنگی و اینكه اجرایی شدن این سند در كوران تحولات و ادوار گوناگون دچار كمبود، نقصان و ركود نشود ضروری است كه ستاد منسجمی با مشاركت تمام نهادهای اصلی فرهنگی تشكیل شود.

مخبر دزفولی گفت: كارگروه شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از تشكیل جلسه پیشنهاد خود را در جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب نهایی مطرح خواهد كرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خاتمه از تصویب اساسنامه دانشگاه علامه حلی كه توسط آیت‌الله سبحانی پیشنهاد شده بود؛ خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز