خبرگزاری کار ایران

قطب الدین صادقی:

احترام به پیشکسوتان تئا‌تر، جدی شمردن نمایش است

کد خبر : ۵۴۲۲۷

هر نوع احترام و ارزش گذاری به اشخاصی را که جزو داشته‌های ملی ما محسوب می‌شوند، به سود فرهنگ و هنر دوران ماست.

ایلنا: صادقی با اشاره به سالن استاد سمندریان در تماشاخانه ایرانشهر؛ تاكید كرد: احترام به پیشکسوتان تئا‌تر، جدی شمردن فرهنگ نمایش است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی تماشاخانه ایرانشهر، قطب الدین صادقی گفت: اگرچه آثار ارزشمندی از تئا‌تر ایران و جهان در تماشاخانه ایرانشهر اجرا شده ولی در برخی زمانهای ابتدایی شروع به کار این سالن، بعضا نمایشهایی به روی صحنه می‌رفتند که مارک و مهر و موم تجاری داشتند.
وی با بیان اینکه چنین تفکری در دوره مدیریت جدید عوض شده، افزود: من شخصا اعتقاد داشتم حال که این دوسالن به فضای تئاتری اضافه شده، باید اجازه داد برای اجرای آثار بزرگ مورد استفاده واقع شود و خوشبختانه این اتفاق در زمان مدیریت فعلی رخ داد.
صادقی همچین در خصوص نامگذاری سالنهای تئا‌تر به اسم اساتید این رشته گفت: هر نوع احترام، ارزش گذاری و بزرگداشت اشخاصی که جزو داشته‌های ملی ما محسوب می‌شوند، به سود فرهنگ و هنر دوران ماست و اعتماد به نفس ملی و فرهنگی را بالا می‌برد و کاملا صحیح و پسندیده است.
این استاد تئا‌تر ادامه داد: احترام به جایگاه افرادی همچون حمید سمندریان، بیژن مفید، عزت الله انتظامی، غلامحسین ساعدی، علی نصیریان و کسانی که نسل قدیمی هنر نمایش هستند و شهرت ملی دارند، جدی شمردن فرهنگ نمایش و هنر در جامعه است و نباید به یکی دو نفر محدود شود و از سایر بزرگان نیز نباید غافل ماند.
کارگردان نمایش «مکبث» با اشاره به اینکه در تمام رشته‌ها، سالنهای مخصوص آن رشته به اسم بزرگان و نام‌آوران گره خورده است، یادآور شد: در ورزش هم چنین است و سالن‌ها را به نام بزرگان این رشته همچون تختی نامگذاری می‌کنند؛ بنابراین از افراد شاخص فرهنگ نمایش نیز باید قدردانی کرد زیرا زحمت کشیده‌اند و عرق ریزان روح داشته‌اند و جامعه باید یاد بگیرد سپاسگزار بزرگان خودش باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز