خبرگزاری کار ایران

تكلیف معافیت مالیاتی سینماگران روشن شد

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۸۰

پس از دو سال پیگیری سازمان سینمایی، مواد ۱۵ و ۱۶ آیین نامه اجرایی وضعیت مالیاتی سینماگران اصلاح شد تا از این پس سینماگران برای معافیت مالیاتی مشكلی درپیش نداشته باشند.

ایلنا: پس از دو سال پیگیری سازمان سینمایی و پیرو مصوبه شورای عالی سینما مواد ۱۵ و ۱۶ آیین نامه اجرایی وضعیت مالیاتی سینماگران اصلاح شد.
به گزارش ایلنا، سینماگران برای اینکه بتوانند از پرداخت مالیات معاف شوند موانعی را پیش رو داشتند که با اصلاح این دو ماده قانونی فرآیند برخورداری از معافیت مالیاتی سینماگران تسهیل شد.
متن کامل ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور که در تاریخ ۸/۱۲/۹۱ ابلاغ شده است به شرح ذیل می‌باشد:
وزارت امور اقتصادی ودارایی – وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۴/۸/۹۱ بنا به پیشنهاد شماره ۲۰۰/۱۲۲۷۴/۱۴۲۷۷۴ مورخ ۱/۸/۹۱ وزارت اقتصاد ودارایی و به استناد تبصره (۳) ماده (۱۳۹) اصلاحی قانون مالیتهای مستقیم- مصوب۱۳۸۰ تصویب نمود:
مواد ۱۵و ۱۶ آیین نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۱۳۹ اصلاحی قانون مالیتهای مستقیم- مصوب ۱۳۸۰-، موضوع تصویب نامه شماره ۵۳۴۵۶/ت ۲۷۲۵۷ ه مورخ ۷/۱۲/۱۳۸۱ به شرح زیر اصلاح می‌شود:
۱- در ماده ۱۵ عبارت «» و کسر و پرداخت مالیات اشخاص ثالث «حذف می‌شود.
۲- متن زیر جایگزین ماده ۱۶ می‌شود:
ماده ۱۶- تسیلم اظهار نامه در موعد مقرر ورعایت مقررات این آیین نامه شرط برخورداری از معافیت مالیاتی است.
تبصره: فعالیت‌های هنری سینمایی در صورت عدم تسلیم به موقع اظهار نامه و ترازنامه و حساب سود وزیان (تاقبل از اجرای برنامه پنجم توسعه) و عدم کسر و پرداخت مالیات اشخاص ثالث مشمول حکم این ماده نمی‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز