خبرگزاری کار ایران

طهماسب صلح جو:

جشنواره فیلم اولی‌ها، جوانان را هدفمند می‌کند

asdasd

جوایز ادامه دهنده راه فیلم سازی این جوان‌ها است و به آن‌ها امیدواری می‌دهد که می‌توانند در فیلم سازی تداوم داشته باشند.

ایلنا: طهماسب صلح جو منتقد، کار‌شناس و عضو هیات داوری و انتخاب جشنواره‌های مختلف در باره کارکردهای برگزاری این نوع از جشنواره‌ها گفت: از مدت‌ها قبل لزوم برگزاری این نوع جشنواره با رویکرد تخصصی برای فارغ التحصیلان دفا‌تر مختلف انجمن سینمای جوانان احساس می‌شد.
به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم اولی‌ها،‌صلح جو در ادامه گفت: در سایر جشنواره‌ها، فیلم‌های فیلم سازان اولی با سایر فیلم سازانی رقابت می‌کردند که سابقه ساخت چند فیلم را در کارنامه کاریشان دارند وطبیعی است که استعداد این فیلم سازان به راحتی نادیده گرفته می‌شود. این جشنواره، فیلم اولی‌ها و اهداف سینمای جوان را هدفمند‌تر می‌کند و باعث تثیبت جایگاه فیلم سازان جوان می‌شود.
این منتقد با اشاره به جایگاه کلاس‌های آموزشی عنوان کرد: بچه‌های سینمای جوان پذیرای این نوع آموزش‌ها هستند. به خصوص در بحث زمینه‌های فنی و تکنیکی این آموزش‌ها به شدت مورد نیاز جوان‌ها است.
صلح جو در باره اهمیت جایزه حمایت از تولید فیلم بعدی فیلم سازان جوان متذکر شد: این نوع جوایز ادامه دهنده راه فیلم سازی این جوان‌ها است و به آن‌ها امیدواری می‌دهد که می‌توانند در فیلم سازی تداوم داشته باشند.
قابل ذکر است انجمن سینمای جوانان ایران از سال ۱۳۹۰ در کنار برگزاری بخش مسابقه جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان، ۳ جایزه جداگانه نقدی همراه با حمایت از تولید برای بهترین آثار در بخش داستانی، مستند و انیمیشن برای فیلمسازانی که با اثر اول تا سوم در جشنواره شرکت می‌کنند، لحاظ کرده است.
نخستین جشن فارغ التحصیلی و جشنواره فلم اولی‌ها توسط انجمن سینمای جوانان ایران به دبیری «هاشم میرزاخانی» از ۲۳ تا ۲۶ شهریور ماه در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می‌شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز