خبرگزاری کار ایران

مدیركل مركزهنرهای نمایشی در گفتگو با ایلنا:

كاهش نیافتن بودجه تئاتر یعنی افزایش

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۷۳

قادر آشنا همچنین به پی‌گیری‌های مستمر مسئولان مركز و وزارت ارشاد برای تامین هزینه‌های درمان سعدی افشار اشاره كرد اظهار كرد به احتمال زیاد طی روزهای آینده خبرهای خوشی در همین رابطه اعلام می‌شود.

ایلنا: قادر آشنا(مدیركل مركزهنرهای نمایشی) در واپسین روزهای سال 91 از تلاش مسئولان مركز و وزارت ارشاد برای عدم كاهش بودجه تئاتر و همچنین پیگیری درمان سعدی افشار سیاه‌باز پیشكسوت تئاتر كشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیركل مركزهنرهای نمایشی درباره كاهش بودجه فرهنگ كشور در بودجه سال 92 و چگونگی تحقق وعده افزایش بودجه تئاتر كشور توسط رئیس‌جمهور، گفت: شرایط بودجه از دست ما خارج است، به هرحال همه متوجه هستیم از نظر اقتصادی چه شرایطی را پشت‌سر می‌گذاریم، این كاهش در تمام بخش‌های كشور بوده كه طبیعتا شامل بخش فرهنگ و هنر هم می‌شود كه البته طبق گفته مقام معظم رهبری این شرایط پایدار نمی‌ماند و به پایان خواهد رسید.

او ادامه داد: اما راجع به كاهش بودجه فرهنگ و هنر كشور در سال92 احتمال دارد برخی بخش‌ها مانند تئاتر از این كاهش مستثنی شوند كه اگر همین اتفاق هم بیفتد از نظر ما افزایش تلقی خواهد شد.

این مدیر در همین رابطه به تلاش‌ها و پیگیری‌هایی كه توسط سیدمحمد حسینی(وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) و حمید شاه‌آبادی(معاون هنری) در این رابطه انجام می‌گیرد، اظهار كرد: تمام تلاش خود را به كار گرفته‌ایم تا مشكلی از این بابت برای تئاتر كشور به وجود نیاید. من پیش از برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هم همین مطلب را گفتم اما متاسفانه خبرنگاران برخی رسانه‌ها در گفته‌های من تشكیك كردند كه سرانجام دیدیم جشنواره از بابت مسائل مالی آسیب ندید و تمامی تعهدات به حاضران در جشنواره پرداخت شد.

وی همچنبن به پرداخت نشدن دستمزد برخی گروه‌ها اشاره كرد و افزود: درخصوص بدهی مركز هنرهای نمایشی به گروه‌های تئاتری هم همین را می‌گویم، تا به امروز 70درصد مطالبات پرداخت شده و تا انتهای سال مالی باقی بدهی‌ها نیز پرداخت خواهد شد.

آشنا در پاسخ به این سوال كه آیا وزارت فرهنگ و ارشاد یا مركزهنرهای نمایشی برنامه‌ای برای كمك به درمان سعدی افشار دارد یا خیر، گفت: آنچه تا به امروز در توان ما بوده انجام داده‌ایم و تلاش كردیم كم‌كاری در این زمینه وجود نداشته باشد. در همین رابطه كل مبلغ درمان این هنرمند پرداخت شد، اما آنچه مسئله ایجاد می‌كند هزینه‌های ادامه درمان آقای افشار است كه رسیدگی به آن از دست مركز خارج است.

این مدیر در پایان با اشاره به اینكه احتمالا خبرهای خوشی در همین رابطه در راه است،‌ تصریح كرد: با دفتر آقای رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور در این رابطه صحبت شده و پیگیر ماجرا هستیم، به خواست خدا امیدواریم طی روزهای ابتدایی سال جدید خبرهای خوشی در این رابطه برای علاقه‌مندان و افراد پیگیر ماجرا داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز