خبرگزاری کار ایران

ادای دین كارگردان انیمیشن تهران۱۵۰۰ به سعدی افشار؛

بهرام عظیمی: به نمایش‌ ایرانی و سیاه‌بازی علاقه زیادی دارم

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۵۸

در جریان آثار نمایشی بومی ایرانی نمی‌توان سیاه‌ بازی و همچنین نقش فردی مانند سعدی افشار را نادیده گرفت، همین عامل موجب شد من هم علاقه و ادای خود را به این شكل در فیلم نشان بدهم.

ایلنا: بهرام عظیمی كارگردان فیلم انیمیشن «تهران1500» ضمن ابراز علاقه نسبت به نمایش‌های سنتی ایرانی به‌خصوص «سیاه‌ بازی»، از مشكلات به وجود آمده برای سعدی افشار ابراز تاسف كرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این هنرمند درباره علاقه خود به نمایش‌های سنتی ایرانی ضمن اشاره به دیالوگی از مهران مدیری در انیمیشن تهران 1500، گفت: در بخشی از فیلم داریم كه آقای مدیری به همین مقوله اشاره می‌كند و می‌گوید همه مردم ایران به سعدی افشار علاقه زیادی دارند، ای كاش اوضاع مالی ایشان هم به اندازه من خوب بود و می‌توانست 160سال عمر كند.

وی در مورد اشاره به سعدی افشار در فیلم خود، اظهار كرد: از كودكی به نمایش‌های سنتی ایرانی از جمله سیاه‌ بازی علاقه زیادی داشتم و به نظر من نمایش‌های ایرانی سرآمد همه آثار نمایشی محسوب می‌شود كه در كشور ما روی صحنه می‌روند. به هر صورت در جریان آثار نمایشی بومی ایرانی نمی‌توان سیاه‌ بازی و همچنین نقش فردی مانند سعدی افشار را نادیده گرفت كه همین عامل موجب شد من هم علاقه و ادای خود را به این شكل در فیلم نشان بدهم.

عظیمی همچنین به مسائل ادامه درمان سعدی افشار نیز اشاره كرد و گفت: از طریق رسانه‌های جمعی در جریان مسائل و مشكلات این هنرمند برای ادامه درمان قرار گرفتم، همچنین متوجه شدم برنامه‌هایی از سوی هنرمندان برای كمك‌رسانی ترتیب داده شد، من نیز علاقه دارم به هر طریق كه امكان داشته باشد به سهم خود برای مداوای هنرمند سیاه‌بازی كشور كمك كنم.

سعدی افشار، هنرمند با سابقه و برجسته كشور كه به «ساغوت سیاه» شهرت دارد، از ابتلا به بیماری پوكی استخوان رنج می‌برد. در ماه‌ها و روزهای پایانی سال گذشته تلاش‌های پراكنده‌ای از سوی هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر تئاتر و سعدی افشار صورت گرفت تا مبالغی جهت ادامه درمان سیاه‌باز پیشكسوت كشور جمع‌آوری شود كه متاسفانه كافی نبوده و همت مسئولان وزارت ارشاد و دیگر نهادها را طلب می‌كند.

قادر آشنا، مدیركل مركزهنرهای نمایشی در واپسین روزهای سال 91 طی گفتگو با خبرگزاری ایلنا اعلام كرد مذاكراتی در همین ارتباط از سوی وزارت ارشاد با نهاد ریاست جمهوری صورت گرفته و به احتمال زیاد طی ایام نوروز خبرهای خوشی در خصوص حمایت مسئولان از این هنرمند اعلام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز