خبرگزاری کار ایران

با اجرای طرح «شُنبه و طسوج» از ۲۷ فروردین؛

تئاتر خیابانی كشور به یاری كودكان زلزله زده می‌شتابد

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۹۷

اجرای طرح «شُنبه و طسوج» از روز 27فروردین ماه آغاز می‌شود و طی آن قصد داریم تعداد 887 اثر نمایشی به تعداد درگذشتگان و مجروحان این حادثه شامل 37 كشته و 850 زخمی؛ برای كودكان شهرها اجرا كنیم.

ایلنا: شهرام نوشیر از بسیج گروه‌های نمایشی جنوب كشور و اجرای طرح «شنبه، طسوج، كاكی» از 27 فروردین تا 10 اردیبهشت ماه برای كاستن از آلام كودكان و نوجوانان شهرهای حادثه دیده بر اثر زلزله؛ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در پی وقوع زلزله و آسیب بخش‌هایی از مناطق جنوبی كشور، كانون تخصصی نمایش‌های خیابانی ایران با اجرای آثار كودك و عروسكی به همراه دیگر هموطنان به كمك مردم این شهرها می‌شتابد.

طبق گفته شهرام نوشیر(مدیر كانون‌ تخصصی نمایش‌های خیابانی ایران) این طرح «شُنبه و طسوج» نام دارد كه طی آن قرار است 8 گروه از هنرمندان تئاتر خیابانی بومی استان آثار نمایشی خود را برای كاستن از رنج كودكان و نوجوانان اجرا كنند.

نوشیر در همین ارتباط توضیح داد: این طرح با حضور هنرمندان متخصص در دو نوبت صبح و عصر اجرا می‌شود. بسیار خوشحال هستیم ظرفیت اجرایی هنرمندان استان بوشهر به اندازه‌ای بود كه اصلا نیاز نداشتیم گروه‌های تئاتر خیابانی استان‌های همجوار را به منطقه اعزام كنیم.

وی با اشاره به اینكه جامعه هدف ما خردسالان، كودكان و نوجوانان هستند، ادامه داد: طرح «شُنبه و طسوج» از روز 27فروردین ماه آغاز می‌شود و طی آن قصد داریم تعداد 887 اثر نمایشی به تعداد درگذشتگان و مجروحان این حادثه (37 كشته و 850 زخمی) برای كودكان شهرها اجرا كنیم و به گروه‌ها تاكید كردیم حتی اگر یك كودك در چادری با خانواده زندگی می‌كند باید برای این یك نفر كار اجرا شود بلكه شب را با آرامش بیشتری به خواب برود.

این مدیر اضافه كرد: در میان مناطق آسیب دیده تمركز بیشتر ما بر شهر شُنبه خواهد بود كه از دیگر شهرها خسارت بیشتری دیده است. در همین رابطه زمان‌ اجرای نمایش‌ها به نوعی انتخاب شده كه كودكان هنگام بیدار شدن از خواب با اجرای نمایش عروسكی مواجه شوند بلكه تغییری در روحیه آن‌ها اتفاق بیفتد، همچنین عصرها نیز اجرای آثار را ادامه می‌دهیم تا شب و پیش از خواب آرامش بیشتری داشته باشند.

دبیر طرح اجرای عمومی آثار نمایشی در مناطق زلزله‌‌زده درباره ویژگی طرح «شُنبه و طسوج» گفت: ویژگی طرح حضور علمی، فعال و انسان دوستانه هنرمندان بوشهر است. بسیاری از اعضای گروه‌های منتخب، عضو كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان هستند و با تئاتر خیابانی و عروسكی آشنایی دارند. از طرفی سعی شد گروه‌ها از افراد بومی خود مناطق انتخاب شوند تا نسبت به فرهنگ مردم آشنایی بیشتری وجود داشته باشد.

وی در پایان تصریح كرد: هنرمندان استان بدون هیچگونه چشم‌داشت مالی در اجرای این طرح ما را یاری می‌كنند و به صورت كاملا داوطلبانه و انسان دوستانه وارد عمل شدند، اما پیشنهاد كانون تخصصی نمایش‌های خیابانی به سرعت با استقبال مدیركل مركزهنرهای نمایشی مواجه شد و ما قصد داریم تا حد امكان هزینه اجرای آثار را به هنرمندان بپردازیم كه رقم آن متعاقبا اعلام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز